• vivla

Undersökning?

Min prematuris blev utskriven i vecka 36 och då sa de att om hon blev sjuk osv, skulle vi vända oss till östra barnskuten som med vilket annat barn som helst. När vi blev inskrivna på bvc undrade min sköterska när vi skulle på återbesök pga att hon är prematur men då sa jag att vi inte fått någon tid eller info om det. Hon tyckte det var märkligt men släppte set. Går man alltid på extra kontroll? Varför har inte min v 33'a fått det då?

• Svar på tråden Undersökning?
  • Bjooork

Min pojk född i 34+4 i november har redan varit på återbesök o ska dit igen i maj:)

• vivla

ja det låter så himla märkligt..kanske borde ta upp det med bvc igen?

• Heja Lule
    vivla skrev 2012-02-17 07:29:44 följande:
    Min prematuris blev utskriven i vecka 36 och då sa de att om hon blev sjuk osv, skulle vi vända oss till östra barnskuten som med vilket annat barn som helst. När vi blev inskrivna på bvc undrade min sköterska när vi skulle på återbesök pga att hon är prematur men då sa jag att vi inte fått någon tid eller info om det. Hon tyckte det var märkligt men släppte set. Går man alltid på extra kontroll? Varför har inte min v 33'a fått det då…
    Men har det varit mycket bekymmer? I vilken vecka är barnet född? Med barnet som är född v 34 fick vi inget återbesök sen vi blev utskrivna. Men då gick det riktigt bra och hade eg inga problem mer än att hon var väldigt trött och inte orkade äta eller hålla värmen de första dagarna. Om det är problem med lungor ex. blir det ju återbes men de kanske har bedömt att ditt barn är så frisk att BVC gott och väl kan ta hand om det som ett fullgånget barn.
  • vivla

ja ni har rätt, frågade på bvc igen och den här gången tyckte hon inte det var märkligt (?) hon kanske kollat med sina kollegor. Hon sa också att Julis helt enkelt var för frisk för att ha något återbesök. Julis föddes ju i v. 33 men det enda hon behövde hjälp med var ju maten genom sond de första veckorna. och gulsot då men det behandlades ju på sjukhuset innan hemgång =)

• vännen

Vi fick inte heller återbesök hos neo, har ett barn fött i v 33 utan komplikationer. Lite solning och lite sond bara. Neo tyckte hon var för frisk för ett återbesök hos dem vilket kändes skönt. Vi gick lite oftare till bvc i början men annars ingenting.

Svar på tråden Undersökning?