• 81linneaa

Vilken klinik skulle ni välja/har valt för embryoadoption?

Hej alla tappra!

Vi har precis fått reda på att kärnorna i mina ägg "ligger fel" och att jag därför troligtvis inte kommer kunna få ett embryo tillsammans med min man. Jag känner mig helt förvirrad inför detta faktum men har tidigare läst att embryoadoption både går snabbare och billigare än äggdonation. Vet ni om det stämmer? Och vilka kliniker skulle ni rekommendera?

Följs gärna åt med andra i liknande situation! Hjärta

Man orkar det man måste
  • Svar på tråden Vilken klinik skulle ni välja/har valt för embryoadoption?
  • Juliette F

Tjeckien (finns flera bra kliniker) eller Ava Peter i Sankt Petersburg. Tjeckien har jag egen erfarenhet av, AVA Peter i Sankt Petersburg har jag hört ska vara bra, och de har god "pregnancy rate" vid embryodonation (50% med 2 frysta embryor).

• Pimpinellan

Som du redan vet beror det på om ni vill ha desigande bebbar med både donerade ägg och spermier man gör nya embryon av eller om ni är nöjda med överblivna frusna embryon. De förra görs på flera kliniker och är dyrare och de andra har jag ännu inte hittat nån klinik som har.

• 81linneaa

Tack för svar juliette! Jag tror vi kommer välja unica oxå! Dock är vi nu inne på äd... Man ändrar sig snabbt :)

Jag tror verkligen att dom har frusna embryor på unica Pimpinella! Jag mailade dom igår och fick då beskedet att dom gör det. Jag har klistrat in deras svar i angels tråd..

Man orkar det man måste
Svar på tråden Vilken klinik skulle ni välja/har valt för embryoadoption?