• lever på hopp

12 missfall

Jag fick reda på att vårt foster hade dött för ca8 dagarGråter  .Fick tid för skrapning på fredag.
    Jag vill hitta någon som har haft så många missfall och ändå lyckats..
    Jag börjar tappa hoppet, vet inte om jag orkar mer...
    Har gjort utredning men ingenting har hittats.
    Det ända jag få höra att jag har otur.
    Alla ma har varit runt vecka 7, denna hade gått lite längre v9+5.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden 12 missfall
  • Pimpinellan

Beklagar verkligen! Vilka mediciner har du fått då? Hela arsenalen med Levaxin,Trombyl,Progesteron,Fragmin,Prednisolon,Folacin,Pregnyl? Glömde jag nån...?
    Jag vet att det finns en tjej här som lyckades efter 15-16 missfall och det var efter att ha fått blodförtunnande sprutor. Hennes fel var helt enkelt blodproppar. Om du redan testat allt har jag inga fler förslag utom ÄD eller EA. Det ska vi själva gå vidare med nu efter 8 m.f.

• lever på hopp

Tack för ditt svar!

Jag har bara fått Trombyl.
    Vad betyder ÄD och EA?
    Det är första gången jag skriver/delar med mig  om mina m.f.

Beklagar dina m.f.

• Pimpinellan
    lever- på hopp skrev 2012-02-15 16:13:51 följande:

Tack för ditt svar!

Jag har bara fått Trombyl.
    Vad betyder ÄD och EA?
    Det är första gången jag skriver/delar med mig  om mina m.f.

Beklagar dina m.f.

T.om jag som inte gjort missfallsutredning eller ens kan "bevisa" alla m.f för de varit tidiga har fått mer mediciner än du så jag tycker verkligen du ska söka hjälp nån annanstans! Privata gynläkare är mer benägna att skriva ut mediciner,men det beror ju på var du bor också om det finns nån privat.
    ÄD är äggdonation och EA embryoadoption. ÄD finns iSverige gratis om man inte lyckas med IVF,men kanske även vid upprepade missfall,du får fråga. EA finns bara i vissa länder,men är enkelt och billigt.

Ge inte upp i alla fall,det finns fler vägar till barn! Glad
  • lever på hopp

Tack snälla för ditt svar!

Min fästma har hittat nån läkare i Borås som forskar inom detta, hoppas att han kan ta emot oss.

Du har rätt vi ska inte ge upp.

Tack igen för ditt uppmuntrande! 

• rebekalukas

uch vad jobbigt!
    många styrkekramar!
    blir så berör när man läser om personer som försöker bli med barn, men som det inte funkar för.

om något år har jag planerat att donera ägg, eftersom jag vet vilken glädje ett barn ger.

Många lyckokramar!

• Pimpinellan
    lever- på hopp skrev 2012-02-15 17:06:51 följande:
    Tack snälla för ditt svar!

Min fästma har hittat nån läkare i Borås som forskar inom detta, hoppas att han kan ta emot oss.

Du har rätt vi ska inte ge upp.

Tack igen för ditt uppmuntrande! 
    Hmm... Det är han som gör blindstudier med Trombyl eller har jag blandat ihop läkarna? Hur som helst-kontakta honom ni!  Innan man provat allt som finns så kan man inte säga att det är kört så än finns det hopp!
    Skriv gärna och berätta hur det går,vore intressant även ur vår synvinkel.
    Lycka till!
  • Tabbs2

Hej och beklagar verkligen dina missfall...förstår inte att du orkat så länge..jag har haft tre MF o börjar redan misströsta..

Men ge inte upp!! det finns ju hjälp att få, om du kontaktar en gyn o får göra utredning o medicinering så kanske det går vägen nästa gång...

Nästa steget efter det (för min del iaf) är att söka sig till läkare i England el Aten där de kommit längre kring det här med upprepade missfall...

Ge inte upp!

Finns mkt att läsa i den här tråden:

www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-11-261/m49826574.html

kram!

• Tabbs2

Förresten glömde säga att jag får progesteron och innohep vid nästa graviditet, extra VUL m.m. Äter redan D-vitamin för det hade jag tydligen lite brist på som kan vara en orsak...

Vet även att många äter Omega 3 (pharbio omega -3 forte) som ska hjälpa till om man ev har immunologiska orsaker...

Många som också ätit B50 komplex som gett positiva resultat...

Eftersom det inte forskas så mycket kring detta i Sverige kan läkare vara lite skeptiska ibland till att prova saker, men hitta en bra läkare, läs på och va envis!!

• elinvv

Beställ hem dina journaler eller be ngn läkare se över dem så de verkligen kollar att de prover du tagit inte visar ngn brist eller så! Önskar er lycka!

• CN83

Nej men gud vad ledsamt.. men det är som alla säger här.. Få till en utredning och prova sedan alla mediciner som går... Kanske bara är så att du har brist på någonting
    Jag som börjar misströsta och jag har bara haft 3 mf än så länge.. kan aldrig föreställa mig hur det måste vara.
    Men ge för allt i världen inte upp, hoppet är det sista som lämnar än.
    STYRKE KRAMAR

Svar på tråden 12 missfall