• FruLiNi

Så ont vid ägglossning!!!

Jag får så sjukt ont i nedre delen av magen, tror att det är äggstockarna/äggledare. Det hugger och värker som en galning och jag går böjd för att lindra smärtan.

Jag åkte in till gynakuten  för 3 månader sen, för att jag hade så fruktansvärt ont. Den unge gynekologen sa att han kunde se att jag snart skulle ha ägglossning och att jag hade mycket äggblåsor. Inget mer sa han.

Är det någon annan som har det såhär? Vad beror detta på?

• Svar på tråden Så ont vid ägglossning!!!
  • ouiouioui

Hej, hade det så en period när jag var yngre. Var hos en läkare som kallade det "mittelschmertz" (eller ngt liknande). Men det gick över och sedan har jag inte haft det mer.

• mfe

jag hade så en gång och det var samtidigt som jag blev gravid :)

• FruLiNi
    LoverBambi skrev 2012-02-12 22:05:30 följande:
    Så har jag varje ÄL, för mig beror det på att jag har endometrios..
    Har man många äggblåsor när man har endometrios?
  • tvåem

Det har jag alltid, och har alltid haft. Kan tänka mig att det känns ungefär som en blindtarmsinflammation, fast i bland är det på höger, ibland på vänster och ibland på båda. Panodil är nästan ett måste för att man skall kunna gå utan att ha ont. Länge trodde jag att det var likadant för alla, men har insett nu att det tydligen är precis lika vanligt att man inte känner någonting alls...

• Minönskan

Exakt så har jag haft det i ett par dagar nu. Hade ett 17 mm ägg i tisdags. Stickningarna började innan helgen och sen har det ökat med smärta. Igår låg jag i soffan med värmekudde för jag hade så ont och likadant idag, jag går omkring med en värmekudde innanför byxorna :)

Det kom även lite blod i fred-lörd. Blodblandad flytning och sedan lite lite blod.

Har du också haft blod vid ägglossning?

• FruLiNi
    Minönskan skrev 2012-02-13 11:03:07 följande:
    Exakt så har jag haft det i ett par dagar nu. Hade ett 17 mm ägg i tisdags. Stickningarna började innan helgen och sen har det ökat med smärta. Igår låg jag i soffan med värmekudde för jag hade så ont och likadant idag, jag går omkring med en värmekudde innanför byxorna :)

Det kom även lite blod i fred-lörd. Blodblandad flytning och sedan lite lite blod.

Har du också haft blod vid ägglossning?
    Nej, jag har aldrig blod vid ägglossning.

Hur länge har du haft besvär med smärta? Har du varit hos gyn (eftersom du vet hur stort ägget är) och vad säger gynekologen att det beror på?
Svar på tråden Så ont vid ägglossning!!!