Begagnat Akta Graco babyskydd... Vilken årsmodell? Hjälp!
Kan någon av er som äger ett Akta Graco babyskydd gissa vilken årsmodell denna kan tänkas vara??
Har funderat på att köpa den men skulle vilja veta ungefär hur gammal den kan tänkas vara...
Kan någon av er som äger ett Akta Graco babyskydd gissa vilken årsmodell denna kan tänkas vara??
Finns det ingen märkning på den, kan finnas en klisterlapp med tillverkningsdatum..
Svårt att säga hur gammal den är på bara en bild, den ser ut som våran vi köpte sommaren 07.
Jag har inte sett den live ännu... Ska åka och se på den senare i dag. Har ni varit nöjd med eran?
Vi tycker den har varit jättebra, ska ha den till tredje barnet nu i sommar sen blir det att kassera den.
Det rekommenderas att man bara har den i 5-7 år sen ska man kassera dom.
Vi köpte till en barnvagn som man kan sätta stolen i när man är ute och åker och man inte vill ta loss barnet hela tiden och det var en superbra investering..
Jag skulle gissa att det är tullverkat -05/-06. jag har haft både autobaby och Logico s. Logico är mycket bättre, bebben sitter bättre, har bättre skydd och basen sitter mycket stadigare i bilen. Skulle rekommendera att köpa Logico S istället!
det har väl varit 5-punktsbälte de senaste åren? skulle gissa på att det är på gränsen eller för gammalt
Min dotter är 5 år, på hennes var det 5 punktsbälte. Så den är äldre än så i alla fall.
Köpte den. :) Är en -05:a, ibruktagen -06. Jag är nöjd med den i alla fall. Bättre än den vi hade till dom två äldre barnen. Tack för era svar.
Varför går det inte att ställa en enkel fråga här på FL utan att bli anklagad som en dålig förälder? Helt otroligt! Ni vet inget om mig och min familj. Ni vet inget om vad jag tänkt använda stolen till... Om det är som en extra stol vid behov eller vad jag skall använda den till... Ni drar era egna slutsatser. Synd att FL inte kan vara ett seriöst forum. Jag frågade inte vad ni tror om säkerheten och om jag vågar använda den här stolen. Frågan var enkel: Vilken årsmodell tror ni att stolen är. Familjeliv har inte ändrats mycket sedan jag först blev medlem år 2003. Samma besserwissrar till föräldrar som tycker att dom är bättre för sina barn än andra. Synd! För sanningen är att ni inte är bättre än någon annan. Ha det gott!
Köpte en sån i juni 2005 och började använda det december 2005 till juli 2006. Hade inte använt det idag, hade kasserat det i juni 2010 om jag haft det kvar.
Ett babyskydd får ta mer stryk än andra stolar då det flyttas fram och tillbaka. Bara att lämna det i bilen när det är -20 minus och sen ta in det sliter.
Jag tycker du skall köpa ett yngre babyskydd.
jag har hört att babyskydd ska man bara ha i 5 år sen ska det kasseras pga av att dom ej kan garantera att plasten håller. eller nåt sådant.
Vet att det är en gammal tråd, men ett tips; babyskydd har en bäst-före märkning (hos acta graco är den stansad i stolen på undersidan) leta efter den så ser ni när babyskyddet har "gått ut"