• MeAndBaby

När var de barnvakt första gången?

Hur gammalt var ert barn när ni lämnade bort det till far/morföräldrar första gången? Hur länge?

Vi har en bastu i bostadsföreningen som vi gärna skulle nyttja en timme någon kväll snart. Då skulle isf mormor & morfar till min 9-veckors komma till oss och vara med honom den timmen. Men jag kanske tyvärr inte säga att det känns riktigt tryggt ännu. Jag vet , bara en timme är det frågan om, och vi kommer vara i huset mitt emot. Bara att ringa om det är nåt. Men, jag ser framför mig hur lilla sonen blir osäker och ledsen när han märker att mamma & pappa inte är där. Han har ju inte hunnit "lära känna" några andra tillräckligt mkt än. Även om mormor & morfar är de som han träffat mest...

Är jag lite löjlig?   

• Svar på tråden När var de barnvakt första gången?
  • Momalicious

Nej, känns det inte bra så gör det inte. Vi lämnade vår son 2-3 timmar när han var typ 2 månader. Skulle åka och köpa en ny soffa och det var väldigt besvärligt att ha med honom i den lånade lastbilen. Jag ammade inte, så ur den synpunkten spelade det ingen roll. Kan ju i ärlighetens namn säga att jag tyckte det var skönt med en liten paus, han hade kolik hela kvällarna och halva nätterna och det var så himla jobbigt, så det kan ha varit därför det kändes så lätt att lämna honom hos farmor och farfar ett par timmar.

• MammaSandra1989

Nej det är du inte du är helt normal :)
    Min son var 4 månader första gången han fick ha barnvakt i två timmar men jag tajmade så att han sov ena timmen sen fick han mat av dom och de gick bra. Det gick bättre för sonen än för mig ;) Nu var min lillasyster barnvakt för det är henne han känner bäst.

Svar på tråden När var de barnvakt första gången?