ewis1 skrev 2012-02-10 11:44:21 följande:
Hon fick inte plats med benen när hon satt bakåtvänd. Kan ju knappast vika dem dubbelt.? Eller?
Okunskap och nonchalans? Jo det kan jag tala om för dig att det är när man hoppar på andra människor och kritiserar sånt som man inte har göra med.
Nu handlade inte min fråga om man ska vända barnet om eller inte.
Nej, att vika benen dubbelt låter ju inte så skönt. Jag har själv aldrig sett ett barn som haft det så trångt för benen så jag förstår inte riktigt hur det ser ut.
Det man provar är ju att montera stolen annorlunda, man kan få bättre benplats i framsätet eller mitten bak. Tycker man ändå att barnet sitter för trångt med benen i sin stol så provar man ut en annan bakåtvänd stol som ger bättre benplats. Britax twoway har platt sittyta så barnet kan sitta i kors med benen eller vika ut knäna åt sidan. Barnet kan variera benställningen mycket mer än i andra stolar.
Åter till bältesstolar: när man åker på långresa är det skönt om stolen har viloläge, tror att både Fero och Izi har så att barnet kan ändra läge själv när man åker. På KidPlus måste man ändra till viloläge när ingen sitter i stolen.