Neo Akademiska
Vi ska tillbringa en tid på Akademiska när vår bebis kommer. Därför vore det intressant att få ta del av andras erfarenheter som vart där! :)
Vi ska tillbringa en tid på Akademiska när vår bebis kommer. Därför vore det intressant att få ta del av andras erfarenheter som vart där! :)
Vi låg inne på Neo Akademiska i en vecka efter att våran dotter föddes. Hon var inte för tidigt född men fick en svår infektion därav vistelsen där. Har bara positiva minnen (hon blir fem år i mars så det var några år sen). Vi hade ett eget rum med dubbelsäng, tv och kylskåp och eget badrum.
Fantastisk personal! Verkligen helt fantastiska.
Hoppas ni får lika bra erfarenhet därifrån som vi hade och att allt går bra!
Vad skönt att höra! Jag är lite rädd att jag inte ska känna mig bekväm med personalen eller så. Jag har legat ett tag på BB för bebisen höll på komma ännu tidigare och där tyckte jag att en del personal var ganska arogant. Men då hoppas jag att jag kommer känna som du när vi är där!
Personalen på NEO där är underbara!!!!!!!!!!!!!! Vi låg där i 3v o fick ett superbra stöd av dem!!!
Vi låg på neo både 2010 då vår son föddes i veck 26+3 och nu från december och framåt då våra tvillingar föddes i vecka 29+3. Personalen är fantastisk där tycker jag. Läkare, sköterskor och undersköterskor är superproffsiga och samarbetar och man känner inte massa prestige och hierarki. Framför allt lyssnar de väldigt mycket på föräldrarna och inställningen är att föräldrarna känner barnet bäst. Jag har hela tiden känt mig helt trygg med vården där känner mig så lyckligt lottad som är skriven i Uppsala, känner många barn från andra delar av sverige som inte alls haft samma "tur".
Lycka till med er lilla bebis!
Låg på neo i 12 veckor, och jag älskade dom! Hur underbara som helst, vi träffade många olika då vi låg inne hela sommaren, och mycket semestrar, men tror det bara var 1 jag tyckte mindre om.
Men jag har bara positiva minnen från neo, (utom anledningen till att vi var där) vi fick sån bra hjälp att handskas med allt och dom stressade inte på oss med något, vi fick vänja in oss ordentligt i situationen innan de la över ansvar på oss. Helt enkelt underbara!
Tack för alla svar!
Håller med om att det är toppen-personal!:)
Håller me alla. Personalen på neo på akademiska är underbara.
Speciellt en barnläkare, Nima tror jag han heter. Underbar läkare, som berättade allt i detalj om nåt var fel med vår son.
Vi låg med vår son där i 1 vecka då han kom 5 veckor för tidig och hade problem med andningen och gulsot.
De va synd att personalen på förlossningen inte var lika underbara......
vi låg på neo i uppsala 10 v , vilka underbara människor , läkare allt ! hamnar man där så vet man att man är i dom bästa händerna ! :) var jätte jobbigt för mig att byta till hemsjukhuset. börjat vänja mig nu efter 2 veckor.. men akkis , tummen upp för dom :)
Vi låg inne i 10 dagar. Vår lilla (stora) slutade andas men allt gick väl och är nu 7 månader. Vi tyckte det var mysig och bra personal på Akademiska på Neo, både intensiv och samvård.
Vår Luna föddes i vecka 38+0 och var "normal" stor men eftersom hon slutade andas och fick kraftig gulsot var hennes aptit inte så hög så hon blev en liten sessa. När vi sedan skulle handla kläder insåg vi att det är få butiker som säljer och dem som har i storlekarna 38 och 44 har endast ljusblått eller ljusrosa. Och kläderna är inte billiga.
Så nu har jag bestämt mig för att börja sy prematurkläder till bra pris.
Kolla gärna in min blogg och hemsida:
http://dregglisar.blogg.se
http://www.123minsida.se/lunavitodesign
Jag skulle också behöva någon som skulle vilja prova mina kläder och få lite bilder på dem. Som tack tänkte jag ge plaggen som testas och fotas.
Vi inne på iva!