• fiiaann

Vilka bjöjor väljer/väljer du inte?

Vilka bjöjor tycker ni är bra och vilka tycker ni är sämmre?
    och varför?

• Svar på tråden Vilka bjöjor väljer/väljer du inte?
  • fiiaann

Oj, jag va vist lite snabb på tangenterna. :S

• JeanneDArc

nu var det ju några år sedan för vår del, men pampers köpte jag bara en gång. De luktade så mycket parfym att jag mådde illa. Usch!

• Biinzan

Jag gillar Willys egna blöjor. Bra kvalité och läcker inte igenom. Lotion & parfymfria.
    Gillar inte pampers, upplever att dottern blir röd av dom. 

Emilia, 11-04-13 <3
  • rödtopp

pampers har alla mina barn fått röda rumpor av dessutom luktar dom. Libero har jag alltid använt och Huggies.

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • Momalicious

Gillar pampers "vanliga" blöjor bäst och liberos byxblöjor bäst. Har även testat Willys och ICAs egna men sonen blev röd och fick SÅR i hela rumpan efter en blöja. Dom slängdes direkt!

• Hellie

Är mest nöjd med Liberos byxblöja! Har aldrig läckt eller givit utslag på sonen:)

• Kråkes mamma

Här har vi provat det mesta till sonen som nu är 6 månader. Favoriterna är Pampers som är tunna, aldrig läcker och lätt att känna utan på kläderna om det är dags att byta kissblöja. Oftats köper vi dock Libero då priset på dom brukar vara lägre för oss tack vare generöst med kuponger hem i brevlådan. Har även testat ICA´s och Willy´s egna och dom är helt OK. Det enda som var ett botten napp är Coops egna som var både tjocka och stela samt läckte ibland på natten (han sover mellan ca 19-04.30).

Inga blöjor har gett honom röd rumpa än så länge.

2011-07-27, dagen då du kom <3
  • Ruggugglan

Köper enbart Libero. Händer att vi provar andra märken men det slutar alltid med att vi väljer Libero ändå. Libero sitter bra och läcker nästan aldrig.

Pampers köper jag inte! Båda mina barn har fått röda rumpor utav deras blöjor.

• Carr0n

Huggies har jag aldrig gillat. Däremot funkade pampers väldigt bra på mina tvillingar när dom var jättesmå, den blöjan satt bättre än liberos. Men när dom blev några månader gammal så var Libero helt klart bäst.
    Till dottern har det bara varit libero  

• Natulcien

Libero är de sämsta vi har använt, så dem köper vi aldrig mer. De var hårda och för breda och läckte hela tiden.

Pampers Baby Dry är bäst utan konkurrens. Mjuka och följsamma och har aldrig läckt.

• many87

Köper Libero, köpte ett paket pampers men aldrig mer, dom lukta massa kemikalier...

• sasso78

Liberos byxblöja använder jag till mina barn. Har provat pampers och icas byxblöjor också men tycker dom sitter så dåligt. Liberos är helt klart bäst enligt mig.

• emme 86

Här är de bara pampers som gäller.
    När sonen var nyfödd var de libero vi använde men i större storlekar är dom så stora, klumpiga o breda i grenen. Dessutom är dom svåra att känna på om dom behöver bytas.

Väntar nu andra barnet o har köpt hem pampers till den lilla, vi får se om vi fortsätter med de eller går över till något annat.

• Gurkan

Föredrar liberos, både byxblöjorna och tejpvarianten. Pampers luktar kemiskt, favorit (city gross egna) fällde ut geleklumpar inte bara en och två gånger utan så fortblöjan blev lite väl kissig. Natt höll de inte för då sprack ytterhöljet!

• Eleonor01

Liberos byxblöja på dagen å pampers baby dry på natten. Har även provat Willys men de läcker å e stora. Pampers e utan tvekan den bästa nattblöjan för oss!! Alla barn e jätte olika verkar det som :)

• fiiaann

Är det bara jag som upplever att det blir fuktigt utanpå kläderna av pampers (1 och 2) så fort barnet kissat???

• many87
    fiiaann skrev 2012-02-10 09:43:56 följande:
    Är det bara jag som upplever att det blir fuktigt utanpå kläderna av pampers (1 och 2) så fort barnet kissat???
     märkte de av de paketet vi köpte för att prova pampers + att dom lukta =(....
Svar på tråden Vilka bjöjor väljer/väljer du inte?