• pojkens

mata liggandes? hysterisk 10 veckors

hej,

som jag skriivt i en annan tråd blir min nu 10 veckors hysterisk på nätterna om inte flaskan är redo inom 3 sekunder ungefär. han skriker i 40-50 min även om man erbjuder flaska efter 30 sek. då vägrar han och har redan hetsat upp sig ofantligt.

överväger nya strategier. för närvarande så gör vi så här:
    jag märker at than vaknar till och blrjar vrida sig, går ut i köket och mikrar flaskan , tar cia 30 sek, går och ställer den i vardagsrummet, lyfter upp killen och bör in honom och ger maten. Det har funkat utfmärkt fram tills för 4 dagar sen då han började hystersikt skrika och så har det variot sen dess.

Grejen är även att han ofta kissar ner  blöjan och tröjan så man måste byta på honom, minst en gång på natten, men byter jag innan flaskan ges hinner han bli hysterisk. byter jag efter så vaknar han också och blir arg eller bara klarvaken i en timme. och jag kan verkligen inte byta medans jag amtar eftesom jag håller i honom på ena armen och i flaskan med andra handen,,,

hur fasiken ska jag få till detta??? tacksam för alla tips då jag inte orkar med skriken längre.  kan de ha en trötthetsfas eller något tnu? känns som han bara vill sova och är konstant övertrött. 

• Svar på tråden mata liggandes? hysterisk 10 veckors
  • FinaMina

Kan du inte testa andra blöjor? När vi använde libero fick min dotter (9 mån) alltid kiss på pyjamasen. Nu använder vi pampers nattblöjor istället. Hemma hos oss ska det också gå väldigt fort med välling på natten. Hon blir inte ledsen men pigg om hon inte får välling snabbt. Jag brukar väcka mannen när jag hör att hon börjar vakna. Han går och  blandar välling medan jag ligger bredvid dottern. Hon sover i vår säng så det är säkert lättare. 

• Glad i hågen

Ljummet vatten i termos vid sängen och färdig flaska med pulver, bara hälla ihop och skaka. Kanske sparar du någon minut på det.

Föreslår också att testa andra blöjor, olika blöjor kan passa olika barn bättre eller sämre. Och ha blöjorna vid sängen också så det går snabbt.

• pojkens

problemet verkar mer ligga hos hans mage misstänker jag nu. han skrek oavrbrutet i 2.5 timmar igårkväll och imorse vid matning. läkarn misstänker väl kolik fast jag trodde inte det började vid 10 veckor men det sa hon at det kunde....
    sen trodde jag kolik var mest en period på kvälen, nte utspritt över hela dagen...suck.
    känner mig helt maktlös. jag hanterar inte skriken så bra 

Svar på tråden mata liggandes? hysterisk 10 veckors