När kan man börja rida igen efter förlossningen?
Jag är gravid i vecka 32 och inte ridit sedan början av graviditeten, pga väldigt mycket komplikationer. Jag saknar det något enormt, följer med min son till stallet när jag kan och blir så avundsjuk på honom :P Är tyvärr i jättedåligt skick fysiskt pga att jag har hyperemesis, har fått i mig extremt lite mat under hela graviditeten, varit inlagd med dropp och fått väldigt låga blodvärden. Har dessutom skitjobbig foglossning och går med kryckor, och en massa sammandragningar och blödningar. Har varit nästan helt sängliggande i 5-6 månader :( Jag är inte jättebra på att rida, red lite när jag var liten men slutade, och började igen för 2 år sedan, red då en gång i veckan fram tills september-oktober 2011.
Jag undrar när och hur det går att komma igång med ridningen efter förlossningen? Min sons ridlärare har sagt att jag gärna får följa med hans grupp när de rider ut.. då skulle jag alltså rida 30 minuter med små barn (sonen är 6) som ridit i 1-1½ år, de skrittar och travar (ingen galopp ännu), tränar balans, rider ute på vägar och i skogen.. Tänkte att det kanske vore ett bra sätt att komma igång igen? Klarar man av det efter att ha varit sängliggande så länge och sen fött barn, eller borde man börja ännu långsammare? När kan man tänka sig att börja rida "på riktigt" igen, dvs 60 minuter, alla gångarter osv? Jag längtar sååå mycket och vill verkligen komma igång igen rent fysiskt efter den här hemska graviditeten, tänkte att man kanske blir lite starkare i kroppen av ridning :) Hur har ni gjort?