• OnlyZ

Hålla kvar napp?

När behövde inte ni längre gå och stoppa in den där förbannade nappen i munnen? =P
    Börjar tycka det är mycket jobbigt, ok på natten men under vaken tid så skulle det va skönt att slippa..
    Får ja höra på era erfarenheter nu tack =D  

• Svar på tråden Hålla kvar napp?
  • SOL123

Vet inte hur gammalt ditt barn är, men barnet kanske inte tycker om napp?
    Min största son höll vi nog på i 2 månader kanske så var han nappgalen efter det. Vår andra son höll vi på i 6 månader tills vi gav upp och tog bort nappen..

• Lilla fjunet

Antingen vill väl barnet ha napp eller inte!!!
    Varför ska den ha det på dagen??
    Jag tror att antingen så har barn stort sugbehov och då vill  den ha napp eller så inte och då är det lönlöst att truga.
    Vår son vill bara ha den när han somnar aldrig på dagen när han är vaken. 

• OnlyZ

Min kille e 2 månader gammal, och han vill absolut ha nappen för när han tappar den blir han mycket upprörd. Min första son kunde inte ha napp då hans tungband va för kort så han fick aldrig in sugtekniken.. Den här grabben har inte lika kort tungband men ändå ganska kort.. Kanske därför han inte riktigt får till sugtekniken till 100%
    När han blir större så kommer han bara få ha napp när han ska sova, men nu är det en räddare i nöden =) 

• Lillnallen
    OnlyZ skrev 2012-02-08 21:53:02 följande:
    Min kille e 2 månader gammal, och han vill absolut ha nappen för när han tappar den blir han mycket upprörd. Min första son kunde inte ha napp då hans tungband va för kort så han fick aldrig in sugtekniken.. Den här grabben har inte lika kort tungband men ändå ganska kort.. Kanske därför han inte riktigt får till sugtekniken till 100%
    När han blir större så kommer han bara få ha napp när han ska sova, men nu är det en räddare i nöden =) 
    Tror inte det enbart beror på kort tungband. Jag själv hade kort tungband (kunde inte få ut tungan utanför läpparna) och fick klippa det när jag var fem. Jag hade napp när jag var bebis utan några problem så det behöver inte vara kört...

Svar på tråden Hålla kvar napp?