Hjälp mig att förstå bio-mamman....
OK, jag testar att skriva här för jag behöver lite fler vinklar för att kunna förstå...
Är relativt nybliven sambo och min sambo har två barn (8 & 12 år), jag har inga egna barn. Tycker att det är jättemysigt med barnen, vi kommer bra överrens och har kul i hop (iaf för det mesta, men så är det väl för alla som umgås med barn ) Barnen bor hos oss varannan vecka.
Jo, jag går och funderar på "hur man tänker" när man som bio-mamma aldrig vill följa med på sitt barns största fritidsintresse... Ett av barnen är mkt duktig på sin idrott men mamman följer aldrig med och tittar / hejar på (inte ens när barnet spelar final bara 15 minuters cykelväg från där hon bor). Hon vill inte heller betala något alls för aktiviteten, utan det tycker hon att pappan (min sambo ska göra). Hon har dessutom sagt till honom att hon tycker att jag ska betala...
- jaa, hur tänker man här?
Jag är ofta med och tittar / hejar på och tycker att det är jättekul, men jag kan ju aldrig ersätta att barnets mamma inte vill, jag är ju "bara bonus".
Vidare så skall andra barnet nu testa en ny aktivitet som mamman har anmält barnet till och då vill mamman att pappan ska betala halva aktiviteten, men han säger nej (han betalar ju hela andra aktiviteten som hon vägrar att dela). Då säger hon återigen att hon tycker att jag ska betala, "för ni är ju två"....
- återigen, hur tänker man här?
Vore mycket intressant att få lite kommentarer och vinklar på detta och kanske någon som t.o.m. kan hjälpa mig att förstå "hur man tänker"?