Alla andra men inte vi, känns det som.
Jaha, nu har man hamnat där man aldrig trodde att man skulle. Man brukar ju tänka det händer inte mig... Men nu är man där, bland de barnlösa. Många bekanta, gamla vänner, en och en hör man hur de blir gravida innan man själv hunnit bli det fastän man försökt längre... Jag trodde jag aldrig skulle känna så, men det börjar bli tröttsamt att se alla andra lyckas medan man själv inte ens står på ruta 1 än. Är 24 år...
Slutade med p-piller i september 2010. Trodde jag skulle få min mens som vanligt (hade regelbundet medan jag åt p-piller.) Veckorna gick och gick, sedan gick månaderna också... Den kom aldrig.
I april 2011 sökte jag mig till gyn. Fick provera för att försöka starta min kropp, som gyn uttryckte det. Testade med äl-test, negativt utslag alltid. Efter sommaren 2011 gick jag tillbaka till henne och fick då även pergotime, tog 2 enkelkurer. Det enda jag fick av dessa tabletter var en vattenfylld cysta på äggstocken, som gjorde ont som f*n. Gyn rekommenderade inte att jag skulle fortsätta med pergo eftersom min kropp svarat så på det.
Så nu är man här, väntar på att få starta med en utredning i början på mars. Någon som vet hur det går till vad de gör för prover mm? Skulle vara jättetacksam om någon erfaren kunde berätta vad man ska fråga och se efter.
Provade för övrigt att ta bidrottninggele sedan 17 januari (började utan mens). Varför inte testa medans man ändå väntar. Men det enda jag verkade få av det var mens nu idag på den 21a bidrottninggele-dagen... Har iofs haft mensvärk några dagar, trodde det bara var BDG som gjorde att jag fick ont i magen. Men att få mens är ju ett bra tecken iaf. Är det någon BDG-expert härinne så är jag tacksam för all info!
Aja önskar alla lycka! Ha det gott!