• emsjus

Fel månad....

Min kille skulle in o köpa välling. bor en bit bort ifrån närmsta affär... Han råkade köpa Semper Mild fullkorns välling från 8 månader till våran 6 månaders baby. Han är inte van vid välling. Jag undrar nu vad det  är för skillnad på den från 6 månader och den för 8 månader. kan han dricka den iallafall eller måste jag in o byta?

2 barns mamma till en riktig diva och en krigare
  • Svar på tråden Fel månad....
  • finallly

Är han inte van vid välling alls? I sånnafall skulle jag inte ge honom vällingen.

• twinstar

Byt. Så små bäbisar ska inte dricka fullkornsvälling. Det som skiljer är fullkornet och storleken på flarnen i pulvret.

Välling för mindre barn är tunnare än för större barn och magen behöver vänja sig!

• Whitetrash86

Kan inte just sempers.. men är inte den från 8 månader grövre än den från 6 månader?

• delight

En sådan liten bebis mår väl bättre av ersättning? Det är väl mer näringsrikt?

• La Lola
    delight skrev 2012-02-07 16:34:22 följande:
    En sådan liten bebis mår väl bättre av ersättning? Det är väl mer näringsrikt?
    Japp.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Muslimska mamman

Välling är mer mättande än mjölkersättning/bröstmjölk. Och det är nyttigt för barnen att lära sig flera smaker. Men det kan ta tid för honom att gilla vällingen, så byt till den rätta månaden och ha i lite vaniljsocker om han inte gillar smaken. För min son tog det någon vecka innan han gillade att dricka det, men han har fortfarande vaniljsocker i för att dricka det.

• La Lola
    Muslimska mamman skrev 2012-02-07 19:11:38 följande:
    Välling är mer mättande än mjölkersättning/bröstmjölk. Och det är nyttigt för barnen att lära sig flera smaker. Men det kan ta tid för honom att gilla vällingen, så byt till den rätta månaden och ha i lite vaniljsocker om han inte gillar smaken. För min son tog det någon vecka innan han gillade att dricka det, men han har fortfarande vaniljsocker i för att dricka det.
    Men nu snackar vi om en 6 månader bebis!
  • Muslimska mamman
    La Lola skrev 2012-02-07 19:13:07 följande:
    Men nu snackar vi om en 6 månader bebis!
    Ja det vet jag väl? Min son är 6 månader han med.
  • La Lola
    Muslimska mamman skrev 2012-02-07 19:27:33 följande:
    Ja det vet jag väl? Min son är 6 månader han med.
    Ok.
    Men fortfarande är ersättning bättre för en 6 mån bebis.
Svar på tråden Fel månad....