28 april skrev 2012-04-03 20:49:23 följande:
Hej, Så är det väl med hus och i synnerhet nytt hus. Mycket som ska fixas. Bastu var ett absolut krav från min mans sida så det finns redan klart inne i huset. Faktiskt riktigt mysigt att basta hela familjen, Oscar gillar det också.
Vi byggde ett Faluhus och valde att köpa in en hel del grejer själva bara för att få det exakt som vi ville ha det men det skapade också en del logistikproblem:) Vilken husleverantör hade ni? Blev allt som ni hade tänkt er?
Just nu går jag och längtar efter våren, sådde en del gräsfrön sent på hösten förra året så nu hoppas jag bara att de ska börja växa snart så att en del av vår "leråker" blir gräsmatta. Det blir ju tyvärr en del förstört runt huset. Men annars har vi försökt att bevara vår naturtomt så gott det har gått.
Hej!
Hoppas du har haft en skön påskhelg.
Vi hade Rörviskhus som leverantör och vi är verkligen jättenöjda. Byggaren var helt ok, kommunikationen brast från deras sida flera gånger och vi har fortfarande inte fått alla papper till slutbeviset. Men slutresultatet blev väldigt bra, nästan inga anmärkningar alls på besiktningen. Var ni nöjda?
Det blir en sån oerhörd skillnad när gräset kommer på plats. vi har några före och efter bilder och man tror inte att det är samma hus.
Bastu var tydligen ett krav från min mans sida också, påstår han nu efteråt...vet att han nämnde det nån gång, men jag förstod inte att det var viktigt för honom