• Mellanmjölkens land

När blev ditt barn blöjfritt?

Är lite nyfiken på när det är normalt att barnet blir blöjfritt. Hur gammalt var ditt barn när det blev blöjfritt på dagen (eller på natten om det inträffade först)?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 16:44
    Skriv gärna hur länge ni tränade innan barnet var blöjfritt! Bestämde sig barnet bara för att nu var det dags eller tränade ni länge?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev ditt barn blöjfritt?
  • viseversa

Indra var 2 när hob blev blöjfri både dag och natt.
    Alwa var 2,5 när hon blev torr på dagen. dock har hon fortfarande nattblöja. Men den är oftast torr så snart är den väck! 

• daimstrut

2 år och 7 månader. Har fortfarande nattblöja men är nog snart av med den också. Blir 3 år strax.

• Emmis

Dottern blev blöjfri dagtid vid 2,5. Nu är hon blöjfri på natten sedan två veckor och är ganska prick 3 år.

• MrsKnapa

Båda sönerna har blivit torra dag+natt när dem va 2,5 år!! 3;e sonen är än bara 7 mån o avverkar blöjor flitigt ;)

• gbgumman

Båda blev torra dag och natt samtidigt.

Sonen 3 år och 4 mån (När lillasyrran kom han tyckte väl att hon var bäbisen i familjen nu)

Dottern 2 år 6 mån. Hon blev nog torr för att vi glömde att köpa blöjor så ofta. Jag hade nog tröttnat på den utgiften eller något sådant.

Mamma till Eskil och Sonja
  • Göteborgsbruden

Dottern blev blöjfri dag och natt ca 2 mån efter 2 års dagen (tog ca 1 att få henne torr på dagen och en månad på natten). Sonen som fyller 2 år om ett par veckor har vi inte ens börjat med än då han gallskriker så fort man vill sätta han på pottan utan blöja men det ger väl med sig

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • OnlyZ

Min grabb va 2 år, vi passade på att göra det på sommaren när vi va ute på landet, där fick han springa näck och kissa i buskar och lite var stans.. Vi hade blöja ett tag till på natten men det tog inte lång tid innan vi märkte att vi kunde sluta med den oxå.. Så mitt tips är att göra det på sommaren när man mest e ute. Vi hade en potta ute oxå som han fick gå på om han ville.. Men buskarna va ju roligare =) När vi kom tillbaka till dagis sen så tyckte dom ju att det va jätte bra att han va blöjfri! Lite problematiskt va det bara att han gick och kissade i buskarna istället för på toaletten =P

• myway

Min dotter slutade med blöja både på natten och dagen lite efter att hon va 2år. Ett halvår senare så började hon helt plötsligt kissa på natten igen. Hon är nu 4år har fortfarande blöja på natten.

jag säger bara vad jag tycker
Svar på tråden När blev ditt barn blöjfritt?