• babygirl03

25 år , och 2 missfall

hej hoppar in här igen. nån mer här i min ålder runt 25 år. som haft 2 missfall
    och inte bara 30 åringar?
    hur går för er? kan man kalla det för otur eller vad :S
    jag ska börja en tredje gång när jag slutat blöda

• Svar på tråden 25 år , och 2 missfall
  • Upptaget

Jag är 25 år och har haft 1 missfall när jag va 20 och ett utomkveds när jag va 23.

Nu försöker jag och sambon få barn, men går väldigt trögt. Försökt 1½ år.
    Men har fått reda på att jag har hypothyreos, som kan vara orsaken till att det är svårt, och även risken för MF.

Sen är det ju tyvärr vanligt med MF. Vet flera i vår ålder som haft det.

• babygirl03
    Upptaget skrev 2012-02-06 02:51:14 följande:
    Jag är 25 år och har haft 1 missfall när jag va 20 och ett utomkveds när jag va 23.

Nu försöker jag och sambon få barn, men går väldigt trögt. Försökt 1½ år.
    Men har fått reda på att jag har hypothyreos, som kan vara orsaken till att det är svårt, och även risken för MF.

Sen är det ju tyvärr vanligt med MF. Vet flera i vår ålder som haft det.
    hej dom ska inte göra utredning på mig. dom säger att man måste ha 3 missfall. men dom trodde det var otur, men snacka om att ha otur nästan 2 på raken låter ett för mycket för mig .kram....
  • Upptaget

Jo jag förstår hur du tänker ang otur. Men se det som så, att kroppen stöter bort fostret om det tex är sjukt. Och att Mf är jätte vanligt. Och åter igen, vet jag några jag känner som haft 2 på raken. Tror inte alls det är något fel på dig. Men skulle det nu hända en 3,e gång, så ska du ju såklart ta upp det med läkare. =)

• Vilaa
    babygirl03 skrev 2012-02-06 10:48:13 följande:
    hej dom ska inte göra utredning på mig. dom säger att man måste ha 3 missfall. men dom trodde det var otur, men snacka om att ha otur nästan 2 på raken låter ett för mycket för mig .kram....
    Tyvärr, (eller egentligen bra för dig! för det innebär att du har hög chans att lyckas nästa gång!) så är 2 missfall sannolikhet otur. Tråkig otur men ändå något som kan ske utan att det behöver bli så en tredje gång.

Har läst att risken för att få ett tredje missfall är bara någon procent, det är relativt ovanligt, medans två missfall är rätt så vanligt. Så försök tänka bort tidigare missfall, testa igen och så ska du se att det säkert kommer funka!
  • babygirl03
    Vilaa skrev 2012-02-08 22:41:51 följande:
    Tyvärr, (eller egentligen bra för dig! för det innebär att du har hög chans att lyckas nästa gång!) så är 2 missfall sannolikhet otur. Tråkig otur men ändå något som kan ske utan att det behöver bli så en tredje gång.

Har läst att risken för att få ett tredje missfall är bara någon procent, det är relativt ovanligt, medans två missfall är rätt så vanligt. Så försök tänka bort tidigare missfall, testa igen och så ska du se att det säkert kommer funka!
    ja precis jag tänkte samma sak 3 missfall måste ju vara något specielt. gällande kvinnan eller mannen men jag har inga sjukdomar för övrigt. skönt att jag kan fortsätta men det var en riktig skräck när (missfallet kom hemmaplan jag väntade att dom skulle ringa mig så jag kunde dra till sjukan men då satte det igång kraftiga blödningar -jag var planerad till augusti. .kram.
  • babygirl03
    Upptaget skrev 2012-02-06 12:32:47 följande:
    Jo jag förstår hur du tänker ang otur. Men se det som så, att kroppen stöter bort fostret om det tex är sjukt. Och att Mf är jätte vanligt. Och åter igen, vet jag några jag känner som haft 2 på raken. Tror inte alls det är något fel på dig. Men skulle det nu hända en 3,e gång, så ska du ju såklart ta upp det med läkare. =)
    hej igen. det var ju inte direkt på raken första gången blev jag gravid februari 2011, så 1 år emellan missfallen nästan! men jag har ju inga barn sens tidigare alls .kramar.
  • Shutterbug

Hej.
    Jag är 25, har inga barn och har haft missfall (maj 2011) och utomkvedes (oktober 2011). Jag och min sambo har försökt i ett år och det går verkligen trögt. Min sambo har två barn sedan tidigare så det är nog inte hos honom som felet ligger.

Jag hade konstiga mellanblödningar efter den sista graviditeten, när det var som värst höll det i sig över en månad. Jag försökte kolla upp det, men fick veta att jag är "en frisk ung kvinna som har all tid i världen att få barn" så det hjälper inte så värst mycket. Det är nästan exakt ett år sedan första graviditeten och att få barn känns som ett hopplöst fall. Att de säger att man är ung och har tid gör inte saken bättre...jag var ju liksom 24 när vi började och det här året fyller jag ju 26, så det känns som att tiden rinner iväg på något sätt, för jag vill inte sitta där vid 33-års ålder och få höra att problemen har med min ålder att göra. 

Svar på tråden 25 år , och 2 missfall