• enlitenbitkaka

När hyrde ni babyskydd?

Vi har bestämt oss för att hyra babyskydd från NTF (Brio Primo + bas) men funderar lite på när det borde göras. Är i vecka 34 med BF 24/3, har igångsättningsbedömning 13/3... Man hyr den för 600:- i nio månader, kommer dock inte använda den så länge förutsatt att bebisen utvecklas normalt.

När hade ni hyrt den?

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Svar på tråden När hyrde ni babyskydd?
  • Min egen

Lite ot, men Hur har ni kommit i kontakt med dom? Letat info, men hittar ingen vettig!

Vi planerar att hyra när det är två veckor kvar. Skulle bebisen komma innan får jag fråga nån snäll vän att låna en så jag kan ta bebis från bb och skulle inte det funka får jag åka med kollektivtrafiken.

• Pigelinen

Vi köpte så jag kan tyvärr inte svara... vi plockade dock fram den när det var en vecka kvar till BF (de flesta går ju över;) Här kan man hyra på öppnaförskolan/BVC det hade vi gjort om vi inte hade fått köpa av en kompis.

• Coyote

Ett par veckor innan bf är väl lämpligt? Eftersom man ändå inte använder den i nio månader så gör det ju inget om man får hem den ett par veckor för tidigt heller.

• enlitenbitkaka
    Min egen skrev 2012-02-05 14:08:26 följande:
    Lite ot, men Hur har ni kommit i kontakt med dom? Letat info, men hittar ingen vettig!

Vi planerar att hyra när det är två veckor kvar. Skulle bebisen komma innan får jag fråga nån snäll vän att låna en så jag kan ta bebis från bb och skulle inte det funka får jag åka med kollektivtrafiken.
    Vi bor i Göteborg så det finns info på NTF Väst sida. Varje län ska ha en egen sida www.ntf.se/forbunden/
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka
    Coyote skrev 2012-02-05 14:10:38 följande:
    Ett par veckor innan bf är väl lämpligt? Eftersom man ändå inte använder den i nio månader så gör det ju inget om man får hem den ett par veckor för tidigt heller.
    Ja vi vill ha det klart innan vi ska in för bedömning så det kanske är lagom med två veckor innan...ska ju föda på sjukhuset där man kan hämta ut dem också.
  • April barn

Vi hyrde vår på sjukhuset, de hur ut många olika sorter hos oss iaf. Vi hyrde vår en månad innan han föddes för att vara säkra på att få tag på en (han föddes i dec med många röda dagar) men nu i efterhand var det lite väl tidigt tyckte jag, vi hade tur och fick förlänga hyrningen en månad sen iaf :) Men ca två veckor innan igångsättning är väl ganska bra :)

MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • Eber

Vi hyr från babyproffsen, vi ville ha en maxi cosi, det finns inte många sådana så vi hyrde i dec, bf i mars, men vi hämtar när bebisen kommit och då börjar våra 9 månader räknas :))

• enlitenbitkaka
    Eber skrev 2012-02-05 15:43:50 följande:
    Vi hyr från babyproffsen, vi ville ha en maxi cosi, det finns inte många sådana så vi hyrde i dec, bf i mars, men vi hämtar när bebisen kommit och då börjar våra 9 månader räknas :))
    Hyrde ni med eller utan bas och vad fick ni betala?
  • Eber

Med bas kostar 1990 man får tillbaka 1000kr efter nio månader... Maxi cosi är dyra från början, men de brukar få bäst i test och jag gillar att de är lätta och smidiga:) men de har tex acta graco för 995 med bas där får man tillbaka 500kr efter 9 månader.

• enlitenbitkaka
    Eber skrev 2012-02-05 15:59:39 följande:
    Med bas kostar 1990 man får tillbaka 1000kr efter nio månader... Maxi cosi är dyra från början, men de brukar få bäst i test och jag gillar att de är lätta och smidiga:) men de har tex acta graco för 995 med bas där får man tillbaka 500kr efter 9 månader.
    Vi hade tänkt köpa ett Maxi Cosi men ångrade oss över det extrema butikspriset, gillar att den är så lätt och smidig. Akta Graco gillar jag inte alls, det är så stort och tungt... Ska kika med Babyproffsen :)
  • Eber

Gör det! Vi har haft det tidigare. Är så nöjd, vi hade acta till första barnet, den är så stor å klumpig, andra barnet hade maxi, å nu tredje blir det maxi igen! De är så smidiga å lätta:))

• Dohgon

vi hyrde på samma sjukhus som förlossning. jag hyrde dem 4 dagar efter förlossningen. pratade dock med dem innan och hörde hur det såg ut med antal de hade. och de sa att det inte är några problem för de hade ett rätt stort lager. hämtade ut dem strax innan vi skulle bege oss hem med killarna.

Svar på tråden När hyrde ni babyskydd?