• Vattenmelon

Har jag haft ägglossning?

Jag har PCOs och tänkte kolla med äl-test den här cykeln för att se hur jag ligger till :)

Det visade sig att jag i alla fall inte har konstant höga LH-nivåer som kan förekomma hos PCOs-are. Det är ju bra!
    I förrgår (cykeldag 22) fick jag en dramatisk ökning på testet.

Från

till

I går var strecket lite svagare och CB digitala var negativt.
    Men ett positivt äl-test betyder ju inte automatiskt att man haft äl, så jag har också följt kroppstemperaturen under cykeln. Och i morse var den 36.0, jag brukar ligga mellan 35,2 till 35,8.

Med både postivt äl-test och temperaturstegring, kan det ändå vara falskt positivt? Någon som har erfarenhet? Jag har aldrig använt sådana tester förut.

• Svar på tråden Har jag haft ägglossning?
  • Treasures

Jag tror att du har/har haft ÄL nu...det var ju en sån markant skillnad på testerna. Nu var det så länge sedan jag tejpade så jag minns inte riktigt hur det fungerade, men om tempen fortsätter vara lite högre kommande dagar så har du ju säkerligen haft ÄL. Hoppas och lycka till!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Förresten, jag älskar verkligen den där glada gubben! För mig har cb-digital fungerat klockrent. Första gången jag provade dem och fick positivt utslag mös vi samma dag och dagen efter och det blev en bebis!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Vattenmelon

Problemet är väl att CB är rätt dyra. Stickorna köpte jag på tradera för 3kr/st :)

Tack för synpunkterna. Jag är snart 30 och känner mig som en nybörjare på det här! Det är nog bara min andra ägglossning sen jag slutade med p-pillerna för ett år sedan.
    Stickorna är negativa nu och tempen var fortsatt hög i morse, till och med ännu högre. Så det verkar ju vara bra! 

• Treasures

Men du fick ju tydligt utslag på stickorna med, sen är det ju klokt att dubbelkolla med cb....då behöver det ju inte bli så dyrt. Stigande temp gillar vi! Jag var också nästan 30 då vi äntligen lyckades. Pco blir ju oftast bättre efter 30. Jag åt pergotime då. Har nu för ett par månader sen blivit gravid igen utan hormoner utan bara metformin, men fick tyvärr missfall. Så nu kämpar vi på nytt och hoppas kroppen vill vara med snart igen.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Vattenmelon
    Treasures skrev 2012-02-06 09:12:29 följande:
    Men du fick ju tydligt utslag på stickorna med, sen är det ju klokt att dubbelkolla med cb....då behöver det ju inte bli så dyrt. Stigande temp gillar vi! Jag var också nästan 30 då vi äntligen lyckades. Pco blir ju oftast bättre efter 30. Jag åt pergotime då. Har nu för ett par månader sen blivit gravid igen utan hormoner utan bara metformin, men fick tyvärr missfall. Så nu kämpar vi på nytt och hoppas kroppen vill vara med snart igen.

Vad tråkigt med missfallet , men grattis till er lill*! Jag hoppas ni får ett syskon snart!

Jag får ingen behandling eftersom jag har för högt bmi, så jag jobbar på det nu.
  • Treasures

Tack! Att få missfall suger, men det är ju tyvärr rätt vanligt. Hoppas nu att det ska gå fort att bli gravid igen, men med PCO så vet man ju aldrig vad kroppen hittar på känns det som.
    Du har inte fått Metformin utskrivet för att hjälpa till lite med viktnedgången? Man blir lite mindre sugen på onyttigheter och kolhydratbalansen regleras. För mig tror jag att det är dem som gjort att jag börjat ägglossa oftare. 

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Vattenmelon

Nej, de skriver inte ut metformin mot pcos i mitt landsting. Jag har gått över till lågkolhydratkost istället vilket funkar jättebra för mig. Har ätit det sen oktober och det plus träning har resulterat i 13 kg viktnedgång. Det är nog det som gjort att jag fått äl.

Jag hoppas det går fortare för er den här gången, det är jobbigt att gå länge med längtan och frustration.

• Treasures

Såg att du kom med i Clearbluegruppen, grattis! Jag ansökte också men hade inte samma tur som du. En fråga....bor du i Västerbotten? Vet inte om jag minns rätt, men tyckte jag såg din Sign då jag kollade inloggade under Umeå för ett tag sedan. Tänkte på det du skrev om att du de inte skrev ut metformin mot pco's. Jag har fått det utskrivet av flera läkare så den du träffade måste ha varit av annan åsikt då. Fast om LCHF fungerar bra så behöver du det kanske ändå inte. Kram och lycka till!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
Svar på tråden Har jag haft ägglossning?