• Ica 71

Kompisar i Linköping

Hej! Jag är relativt nyinflyttad till Linköping och har inte byggt upp det sociala nät som jag önskar och är van vid från förut! Det märks tydligt nu när jag är föräldraledig... Jag saknar att snacka av mig med vänner "in real life", det blir ju mest kontakt med mina gamla vänner via Facebook eller telefon! Nu söker jag vänner som bor i samma stad och som kanske skulle vilja träffas och fika eller varför inte starta en bokcirkel ihop? Jag är snart 41 år och nybliven mamma men du behöver givetvis inte ha barn! Din ålder är inte heller särskilt viktig.

• Svar på tråden Kompisar i Linköping
  • Jz

Hej, Jag är 29 år gammal, har två barn en son på 2 år och en dotter på 12 veckor. Har inga vänner heller, för jag flyttade till sverige för 4 år sedan och har inte fått riktiga kompisar att umgas med. Jag kan adda dig på facebook om du vill

• Lonlely Wolf

Hej jag flyttade till Linköping för snart 10 år sen och den enda jag har och umgås med är min dotter med familj. Linköping är en svår stad att få vänner i och jag skulle gärna vela flytta härifrån. Min dotter har två barn, men inga vänner heller det är bara någon man prata väder och vind med. Där vi kommer i från kände alla varann och man hade vänner RIKTIGA vänner här lär man inte få nått sånt jag som är 50 plussare har ännu svårare.

Var i stan bor ni.

• Nillana

Hej, jag är 38, gift  och vi har inga barn. Det skulle vara jätteroligt med nya vänner! Ålder spelar ingen roll för mig... det viktigaste är att man har roligt ihop, ta en fika eller vad som helst.

• Estelle

Hej, jag bor också i Linköping och skulle verkligen vilja vara med i en bokcirkel. Så om du vill starta en sådan hänger jag på! PS, mina barn är tonåringar.

• Trolltyg2012

Hej

är nygammal här inne & säker ochså lite nya vänner :) 

• Rebecka 836
    Nillana skrev 2012-03-20 21:19:24 följande:
    Jag är oxå med på bokcirkel eller vad som helst Solig.
    Hej! Jag är också sugen på bokcirkel, fika och nya vänner i Linköping!  :) Mammaledig just nu - har ni träffats än? Vore kul att ses...
  • Nillana
    Rebecka 836 skrev 2012-04-26 17:40:58 följande:
    Hej! Jag är också sugen på bokcirkel, fika och nya vänner i Linköping!  :) Mammaledig just nu - har ni träffats än? Vore kul att ses...

Nej, det har nog inte blivit någon bikcirkel vad jag vet. Men visst vore det roligt att ha en bokcirkel, ta en fika ihop ngn. gång eller kanske gå en långpromenix eller nå´t?  Solig
  • torp

Hej! En nyinflyttad mammaledig till vill gärna haka på Är det några som setts? Har ni kontaktat varandra?/ovan på att skriva inlägg :)

• Thea01

Hej!
    Har ni setts någonting? Jag hakar gärna på, och blir jätteglad om någon hör av sig!
    Jag är en 36-årig mamma med en 1,5-årig dotter. Jär också ganska ny i linköping och har liksom inte kommit ut så mycket här i stan. Först pendlade jag till stockholm och sedan var jag mammaledig. Jag vill jättegärna lära känna nya människor, kanske för att träna ihop, promenera eller fika!

• sowe81

Hej. Jag och min sambo är också nyinflyttad. Är snart 35 och har en 4årig dotter.
    Vi har bott i Åtvidaberg 2 år men där var det supersvåra att "komma in" i nya bekantskaper. Nu bor vi i sturefors sen 2 månader tillbaka.
    Bodde i Sthlm 6år innan dess.
    Jag träffas gärna, filar, lekträffar och är görna med i bokcirkel (även om jag inte hinner läsa så fort nu med småbarn hemma )

Svar på tråden Kompisar i Linköping