• Lu89Th

Vågar man lita på den glada gubben?

Avslutade min första pregotimekur i tisdags. Återbesök hos läkaren på måndag för att kolla om jag haft ägglossning. Han bad mig börja kolla hemma ihelgen,utfall att ägglossningen skulle komma tidigare, så jag började kolla igår. Då var det inget, men idag blev det positivt. Frågan är om man kan lita på testet? Har mest troligt pco och då har jag för mig att testen kan vara missvisande? Eller ska jag helt enkelt tro att jag fick ägglossning från kuren? Dag 12 idag från förra mensens första dag. Så det är väl ganska tidigt att få ägglossning då, eller?? Gud vad man alltid ska överanalysera allt!

• Svar på tråden Vågar man lita på den glada gubben?
  • Litenåfin

Känner du något? Äl flytning? :) fick oxå så tidigt som på dag 12 med pergo. Fast en månad fick jag glad gubbe fast ägget inte lossnade. Fick äl en vecka efter det och då lossnade det. Är nu i v15 :)

• Lu89Th

Ont i magen igår och imorse, som mens värk nästan.. Jag litar inte på att bara för att de blir positivt så släpper ägget, utan de blir väl positivt för att kroppen känner att det är påväg att släppa? Sen om de gör de är ju svårt att veta innan läkaren har kollat. och jättemycket grattis till graviditeten, hur många omgångar åt du?

• Philippa

Men om läkaren bad dig kolla med dessa prover så kan du väl lita på resultatet?

Svar på tråden Vågar man lita på den glada gubben?