• MamsT

LCHF

Startade med LCHF den 1 januari ! Gått jätte bra och jag bli mätt, inte tröttnat på maten och känner mig nöjd och saknar INTE ALLS pasta osv. Problemet är att vågen står still, ett tag gick jag tom upp ett kilo. Alla som skriver om LCHF skriver ofta att dom rasade i vikt och absolut första tiden.

Kan det vara så enkelt att LCHF bara inte passar alla? Och då inte mig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-04 08:57
    Eller ska jag bara fortsätta och avvakta? Det hade varit roligare, som alla vet, om man hade sett resultat.. Iallafall en gnutta.

• Svar på tråden LCHF
  • Faile

Hur äter du, ge exempel på hur en dag ser ut matmässigt. Hur mycket vill du gå ner?

Har du bantat innan du började med lchf, för det kan ju påverka så det tar längre tid innan kroppen ställer om sig.  

Sluta jiddra, börja trolla!
  • MamsT

Exempel på mål på en dag;

Frukost:
    yoghurt naturell ca1,5 dl. Ibland hackar jag 2 jordgubbar i, men det händer kanske 1 gång i veckan i snitt.
    1-2 kokta ägg

Lunch:
    Broocoli&blomkåls"röra" ,ca 3 broccoli kvistar och 2 blomkålskvistar(små) , 1 matsked cremefraish.
    Tillbehör kan kan vara kanske en bit fisk, ugnsbakad falukorv, kassler osv.(Varierar mig ganska så bra med det.)
    Sallad av något slag. 

Middag:
    Senare middag,( vid 6 ungefär)
    Kyckling med fet sås sallad och avokado
    (ev hemmagjorda köttbullar med sallad, och broccoliröran,ibland blomkål&broccoli gratäng) 

Ibland någon ostbit ev skinka på kvällen om jag blir sugen på ngt.
    Dricker endast vatten antingen naturell eller smaksatt med citron till mat.
    Te och sällan kaffe.

Som mellanmål kan jag ta med te lite keso, avokado till jobbet och ha med om det behövs imellan måltiderna. Beror på vad jag äter på dagen.

• MamsT

Ska tillägga att jag kämpar med det sista på min "mammakropp" och tänkte att LCHF kan vara hjälp på vägen. Jag slutade rätt av med kolhydraterna bara. Inte "bantat" tidigare.

• UnDeuxTrois

Du äter för lite fett.

• Yosa

Antagligen öter du för lite fett! Du behöver mer fett för att kroppen inte ska tro att du är i svält. Tror kroppen att du är i sv Lt så förbränner den inte lika mycketbutan går på sparlåga

Svar på tråden LCHF