• MLindeen

Svider när jag kissar! Är idomin hjälpen?

För bara tre dagar sedan kom min lilla Tyra till världen! Jag fick lite bristningar på de inre blygläpparna som gjorde att jag fick sys. Inte många stygn men när det är just det stället så gör det för hemskt ont när jag kissar! Jag fick en salva (kommer inte ihåg namnet) som jag skulle smörja på innan jag kissa för att det skulle bedöva en aning. Enligt mig så är det ingen skillnad alls!
    Jag har suttit och funderat,. Om man smörjer in underlivet med Idomin salva så kanske det blir som en "hinna" så det inte känns när jag kissar. Men är det verkligen bra för stygnen?

• Svar på tråden Svider när jag kissar! Är idomin hjälpen?
  • mamma83

Har du testa o hälla/spola vatten på när du kissar? Kommer ihåg att det hjälpt mej mycke. Även xlocain salva (stavning?) kan hjälpa

• Scratt

Jag kissade i duschen i början, just för att kunna spola vatten samtidigt Funkade hur bra om helst

• Kusin Vitamin

Xylocain! Var min räddning, men den man fick från Förlossningen var 2% och funkade inte så bra tyckte jag, köp den 5% istället på apoteket, svider lite att ta på, men sen känns inget.

• Mornie Alantie

Drick massor av vatten. Det är när kisset är koncentrerat det svider värst.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • caroline88

Spola vatten när du kissar det är superbra!

• La Lola
    Kusin Vitamin skrev 2012-02-04 04:25:18 följande:
    Xylocain! Var min räddning, men den man fick från Förlossningen var 2% och funkade inte så bra tyckte jag, köp den 5% istället på apoteket, svider lite att ta på, men sen känns inget.
    Det var min räddning också. Vågade inte kissa utan den.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Svider när jag kissar! Är idomin hjälpen?