• nisansala

vilken tid går du och lägger dig?

:) när brukar ni gå och lägga er för natten?
    Innan jag fick barn så gick jag och la mig alltid runt 22.00 men nu somnar jag runt 00.30 Tungan ute

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden vilken tid går du och lägger dig?
  • Chrissie

Jag går alltid och lägger mig någon gång mellan 03-09. 
    men jag jobbar natt så även när jag är ledig så blir dygnet felvänt :) Och än så länge finns det inga barn i bilden, men om åtta månader så ändras nog rutinen :) 

• Millan83

Jag fick fel! Cool Misstänker att du avsåg att göra en omröstning snarare än quiz för jag är rätt övertygad om att jag inte har fel i denna fråga!

Lägger mig runt ett.  

• Twilight
    Millan83 skrev 2012-02-03 01:35:07 följande:
    Jag fick fel! Cool Misstänker att du avsåg att göra en omröstning snarare än quiz för jag är rätt övertygad om att jag inte har fel i denna fråga!

Lägger mig runt ett.  

Jag lägger mig runt 2.30 om jag ska upp tidigt, och vid 4-5 när det är helg. Jag gillar inte att sova. 
    ♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Marie-anne

huh ursäkta, men hur funkar denna quiz, hur kan den veta att ditt svar är fel? förlåt en okunnigRynkar på näsan jag själv går alltid och lägger mej fel, för jag är trött, men inte min kropp=(

• Colisa
    Marie-anne skrev 2012-02-03 02:28:14 följande:
    huh ursäkta, men hur funkar denna quiz, hur kan den veta att ditt svar är fel? förlåt en okunnigRynkar på näsan jag själv går alltid och lägger mej fel, för jag är trött, men inte min kropp=(
    Det skulle nog varit en omröstning i stället, och inget quiz.

Jag lägger mig alldeles för sent, oftast 03-05 på vardagar. Skulle egentligen vilja lägga mig tidigare men har otroligt svårt att dra tillbaka dygnet åt det hållet och otroligt lätt att stanna uppe lite längre. Har alltid varit en nattuggla och sedan dottern föddes och somnade för natten runt 00 som nyfödd har det inte blivit bättre, när mannen och dottern lagt sig är det liksom min enda egna tid på dygnet när jag kan slappna av och slippa bli störd. Fastnar oftast framför datorn, vill ju inte springa runt och greja och störa dem.

Dottern sover länge också, så vi vaknar ofta samtidigt mellan 10-12. Hon är 1,5 och går inte på dagis. Egentligen skulle jag velat gå upp före henne och pysslat lite i fred i några timmar, gjort mig i ordning och så, och sedan väckt henne i lagom tid, men hon sover i vår säng och vaknar ofta när man gått upp ändå. Allt tar längre tid när hon är med, ska jag duscha vill hon vara med, ska jag sminka mig vill hon ha sminket osv, allt drar ut på tiden och halva dagen har gått när vi är klara. Skäms lite för det och trivs inte med det själv, men fanken vad svårt det är att få till en ändring!Rynkar på näsan 
  • emmachristina

Lägger mig vid 00-01 men somnar inte innan 03-05 på morgonen :( Höggravid och sömnlös. Vaknar vid 08-09 på morgonen också och är äckligt trött men kan inte somna om. Vilar på dagen mellan 14-17 drygt och så håller det på ...

• Marie-anne

aha! tack colisa! hm jag brukar oxå somna runt halv 4-halv fem, sedan sover jag så länge jag får=(

• Mariamx

Somnar kl 9-12 på morgonen och vaknar kl14-17. Får jag minst 5 timmars sömn är jag tacksam. Är gravid och har sovit dåligt sedan 3:e månaden. Ibland är jag vaken i 28 timmar innan jag lyckas sova. Väcks av minsta lilla ljud och sen kan jag inte somna om. Förstår nu varför sömnbrist används som tortyr inom militären. Har beräknad födsel om en månad och ser fram emot tiden efter, då jag hoppas att sömnen blir bättre än vad den är nu. Hellre sova 3h i intervaller än 4-5 timmar per natt 7 dagar i veckan flera månader i sträck. Eller vara vaken i över 24 h och inte kunna sova och när man somnat så vaknar man efter några timmar och kan sen inte somna om. Sömnproblemetbörjade den 8 sept, den ödesdigra dagen då jag plötsligt fick dålig sömn inte kunnat sova som jag brukat och sen accelererade sömnproblemet. Sömntabletter mm har inte kunnat hjälpa heller. Grrrrr...Har inte hört en enda kvinna ha samma problem under graviditeten.

• Butterscotch

Åh nej, jag svarade fel

Jag brukar gå och lägga mig vid 23-tiden och sen kollar jag på tv en liten stund ifrån sängen innan jag slocknar.

• La Lola

Ett quiz? Då kan man alltså svara fel? Obestämd

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Fidelis ad urnam
    La Lola skrev 2012-02-03 08:09:50 följande:
    Ett quiz? Då kan man alltså svara fel? Obestämd
    Prestationsångest eller? Skrattande
  • La Lola
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-03 08:11:00 följande:
    Prestationsångest eller? Skrattande
    Ja fasiken, det är ju viktiga grejer det här! På blodigt allvar!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anton Chigurh
    Ditt bästa resultat är 0 rätt av 1 möjliga, du har försökt 344 gånger.

Jag begriper fan inte varför det vara så helvetes svårt............
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
Svar på tråden vilken tid går du och lägger dig?