• typiskt83

Chefen "tjatar" om att jag inte får skaffa barn..

Den 2 januari i år började jag arbeta på ett mindre företag. Jag och min chef är dom enda som jobbar administrativ och finns på kontoret. Jag är 28 år och vill gärna skaffa barn men har PCO och jag och sambon har svårt att få det att hända. 

När jag skulle skriva på anställnignspapperet för nya jobbet så sa chefen att hon tycker att jag "måste" vänta med att skaffa barn i alla fall minst ett år, till början av nästa år (2013). Jag tänkte inte så mycket på det då men nu när jag börjat och har jobbat ett tag så kommer det pikar som tex en dag så sa hon till en av personalen som frågade mig om inte jag villa ha barn att: "Jag och "Maria" har en överrenskommelse om att hon inte får skaffa barn förs än nästa år." Jag blev helt chockad över att hon ens sa det så jag hann inte svara på det..

Går nu och grubblar på detta. Sambon säger att jag ska strunta i vad hon säger och blir jag gravid så blir jag det... Men det känns ändå jätte konstigt.  

• Svar på tråden Chefen "tjatar" om att jag inte får skaffa barn..
  • Pickeli

Äh skit i det, du har ju enligt henne "lovat" att inte skaffa barn före 2013 och blir om du börjar baka bebis nu och har svårt för det så är det ju inte helt omöjligt att det blir så. även om du blir gravid imorgon så får du ju inte barnet förens i slutet på det här året

Google it!
  • emmisss

Ja det är konstigt! Man kan inte ens göra sådanna "överenskomelser"! Det är inte ens lagligt!

Vem är det som lever ditt liv, hon eller du?
    Klart att ni kan skaffa barn när ni vill!!!!

• Äppelblad

Chefer ska inte säga så.

Om du inte vill konfrontera din chef och förklara att det är olagligt och opassande att säga sådana saker tycker jag att du ska ignorera chefens prat och fortsätta försöka bli gravid. Lycka till!

Svar på tråden Chefen "tjatar" om att jag inte får skaffa barn..