• fru smultron

Järnbrist och MF

Har haft 4 missfall, och läste i ett tidigare inlägg om en tjej som pratade om järnbrist och MF risk....någon mer som vet något om detta eller fått någon sådan information från gyn.

Bara frågar för ingen har gett mig sådan information..har nämligen en inflammatorisk tarmsjukdom vilket gett mig järnbrst ( dock ej lågt Hb)..funderar på om detta nu kunde vara en av orsakerna till mina missfall??

• Svar på tråden Järnbrist och MF
  • Paprikan

Hej!

Jag vet tyvärr inget om detta, men jag har också järnbrist. Äter tillskott, men har oftast lågt Ferrition och S-järn. Undrar också om detta kan påverka??

*Puffar*

• violin

Tipsar om ett tillskott som heter fertilityblend. Man kan dessvärre inte köpa det i sverige utan måste beställa via nätet från USA, men det funkar. Provar det själv sedan två veckor för både mig och min sambo.
    Lyckatillkramar

• Babe

Tillägger bara att du inte bör äta järntillskott om du inte har järnbrist... Kolla upp med din doktor först. Vanliga multivitamin tabletter kan man med fördel ta utan att få för stor dos. Tex multivitamin Kvinna från apoteket etc.
    Babe

• Pastan68

Järn är självklart viktigt men det är också väldigt viktigt med Folsyra. Det finns att köpa både på apoteket och hälsokosten och det kan ibland behövas stora mängder för att hamna på "rätt" nivå. Fråga där så vet de säkert. Man kan heller inte få för mycket Folsyra så det är inget att vara rädd för.

Kramar Pastan, som också har en inflammatorisk tarmsjukdom =)

Svar på tråden Järnbrist och MF