• EmmAhh

Plötslig feber 5,5 dygn efter förlossning? Mjölkstockning eller?

Jag fick plötslig feber vid 8.30 i morse. Mådde toppen 5 min innan. Sedan började jag frysa, skaka...  38,2 med stjärttermometer under armen och med alvedon i kroppen, så förmodligen högre egentligen.

Pga en bröstvårta som blöder väldigt mycket när lilltjejen ammar och som hon dissar när det bara kommer en massa blod, hyrde jag en pump det till bröstet igår. Jag pumpade ut nästan 5 dl. Är det för lite? Är det mjölkstockning som jag fått? Jag är öm i båda brösten men mer öm i det jag pumpar ifrån. Hur mycket bör jag pumpa ut? Jag förstår att det är individuellt, men på ett ungefär för en 6-dagars bebis?

Jag har nästan inga eftervärkar i magen längre, men ont som ett slags tryck mot ryggen då och då.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-01 10:35
    Idag har jag pumpat ut ca 2,5dl än så länge...
  • Svar på tråden Plötslig feber 5,5 dygn efter förlossning? Mjölkstockning eller?
  • lövet2

Ring till BB och fråga! Feber så där efter en förlossning bör alltid kollas upp ...

• skånegås

Kom febern så snabbt tycker jag du ska ringa akuten och rådgöra. Det kan vara mjölkstockning eller infektion i livmodern. Oavsett behöver du troligen hjälp av sjukvården! Ring omedelbart!!!

• Le petite moi

Jag fick hög feber och ont i ena bröstet efter att ha haft upprepade mjölkstockningar, det var BRÖSTBÖLD- RING MVC eller BB

• Le petite moi

Jag måste tillägga att i ditt fall kan det räcka med antibiotika, men jag gick så länge med min feber och frossa så antibiotikan bet inte pga för hög infektion i bröstet så jag blev inlagd i 5 dygn och fick dränera. Tro mig. Du vill INTE vara med om den operationen.

• MammaSandra1989

För mig kom de också sådär snabbt från att vara frisk och pigg till på en timme må skit fick nästan 40 graders feber. Hade inflammation i bröstet :( fick antibiotika och som tur är gick de över.

• MammaSandra1989

Du kan ringa mvc också, jag prata med hon på bvc och hon prata med en läkare som skrev ut antibioktika åt mig.

• skånegås
    EmmAhh skrev 2012-02-01 10:48:47 följande:
    Amningsmottagningen och BB-mottagningen har teltid kl 13. Ska ringa då. För visst är det dit man ska ringa nu, och inte till själva avdelningen?
    Ring vad som helst men vänta inte!! Akuten, sjukvårdsrådgivningen(1177) eller vårdcentralen har telefontid hela dagarna!!!!!
Svar på tråden Plötslig feber 5,5 dygn efter förlossning? Mjölkstockning eller?