• Anonym

Gemensam vårdnan, men han är inte delaktig.

Barnens pappa bor på annan ort och barnen är hos honom varrannan helg, Vi har gemensam vårdnad men jag skulle vilja ha egen och jag har ansökt om det. Men jag har lite svårt att förstå den biten med gemensam vårdnad när pappan inte är delaktig i någonting jag har hand om allt vad gäller barnen, skola, hälsa mm. jag tycker i detta läget att man skulle få ensam vårdnad men att pappan så klart har informationsrätt. När han inte deltar i ex bupputredningar om Adhd, logopedbesök, utväcklingsamtal osv, hur ska han kunna ta del av beslut då. Han är bara intresserad av resultat inte av att vara delaktig och närvara. Detta är något som för mig är svårt att förstå. Vad tycker ni? intressant att höra hur andra tänker.

• Svar på tråden Gemensam vårdnan, men han är inte delaktig.
  • Anonym (fam ratt)

1. man "ansöker" inte om ensam vårdnad, man stämmer den andre i Tingsrätten om man inte själva kommer överens och den andre VILL skriva över vårdnaden helt.
    2. Du har inte en chans att få igenom ensam vårdnad på de grunder du uppgett här. Det ska väldigt mycket till om rätten ska ta ifrån en förälder vårdnaden.

• Anonym

Hmm det du skrev var inte alls svar på mina frågor, och ursäkta mig stämma honom om man nu måste vara så ordagrann. och jag har bra mycket mer en det lilla jag skrev, har entirimistiskt egen vårdnad, jag frågade inte heller om lagar regler om vad jag har för chanser, det är jag redan mycket väl medveten om, jag frågade om folks åsikter i frågan inget annat!!!

• Anonym

Så vanligt och som inlägg1 säger man förlorar inte våårdnademn pga det du nämner här och tur är väl det för det är ju barnets bästa man ska se till inte vad som är smidigast för bf

• Anonym

Med ev har man ännu större upplysningsskyldigheter en vad man har som bf

• Anonym

Inga åsikter i denna fråga?

• Kjell2

Eftrsom vårdan och informationsrätt är strikt sammankopplade så tycker jag inte att ett ointresse just nu skall räcka för att förlora vårdnaden.

• Anonym

Jag är i samma sits..... Fast har mitt barn på heltid alltså pappan träffar inte barnet någonting. Nu har dom inte träffats på ca 1½ år. På snart 4 år har dom träffats kanske 2-3  gånger!!!  Jag har sökt om ensamvårdnad. Har gått till tingsrätten.  Väntar på att min advokat ska höra av sig nu!!!

Svar på tråden Gemensam vårdnan, men han är inte delaktig.