• edem

Vilket märke/sorts ersättning skulle ni rekommendera?

Hej!

Jag funderar på att snart övergå från amning till ersättning och funderar på vad man ska välja. Kan ju beskriva min bebis lite så kanske nån kan rekommendera vad jag ska välja?
    Hon är 7 veckor gammal och har hittills helammats. Vi har upplevt att hon får lite ont i magen ibland efter hon har ätit men det brukar gå över av sig självt efter en liten stund eller efter att hon har bajsat. Hon bajsar väldigt ofta, nästan alltid direkt efter amning och ibland däremellan. Hon äter oxå väldigt ofta! :) Vilken ersättning skulle ni börja med? Hon har fått babysemp vid ett par tillfällen o det verkar funka men är ju svårt att säga när det bara har varit några gånger...

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Vilket märke/sorts ersättning skulle ni rekommendera?
  • stjierna

Nan är mildare än Semper, och Nan har tre olika att välja på från födsel:
    Nan 1 - "vanlig" ersättning
    Nan 1 H.A - ersättning med allergener för att motverka allergier
    Nan 1 PRO - för känsliga magar.

Semper har två varianter (om jag inte har fel)
    Semper 1 - "vanlig" ersättning
    Semper Lemolac - för känsliga magar

Sen finns det ju mer "inriktade" ersättningar, ex mjölkfria, på apoteket, men ovanstående hittar du i nästan alla ICA-butiker.

Oavsett vilken du väljer så kan du komplettera med Sempers magdroppat, dom hjälper till att bidra till en bra tarmflora. :) lycka till!

• edem

Ok tack! Finns sempers magdroppar på ica oxå? Eller finns de bara på apotek?

• thegoddess

Om du kör på tex nan PRO 1 så ska du inte behöva magdroppar. Den sorten behöver du inte heller byta vid 4 mån som de andra. Från födsel till 6 mån.
    Miniform droppar finns vid gasig mage.
    Men rekommenderar dr browns flaska. Min dotters fisar försvann iaf dom "dumma". Vi hade mam med ventil innan och den hjälpte icke nåt!

• Maariiia

NAN fungerade bäst för oss då hon bara spydde av BabySemp. Dessutom är nog NAN mildare för magen har jag hört.

• IsaCMoJs

NAN är bäst tycker jag!!

Svar på tråden Vilket märke/sorts ersättning skulle ni rekommendera?