• gimarho

Egen vald sång intagning Adolf Fredrik?

Hej,

har en dotter som ska söka in på Adolf Fredrik i veckan och vi har lite bekymmer med valet av vers på en egen vald sång.. Några tips? Vet att det ska vara en sång man känner sig trygg med, men just nu kan vi inte komma på någon bra... Någon som även har erfarenhet av intagningen där?

Alla tips emottages tacksamt!

• Svar på tråden Egen vald sång intagning Adolf Fredrik?
  • Danitra

Ta en sång som inte är för svår och som hon tycker om att sjunga och känner sig trygg med. Det kan vara en schlager eller poplåt t ex, eller en visa som hon tycker om.

Allt annat (gehör, rytm osv) testas separat så det behöver inte vara en svår sång som visar allt hon kan. Om du förstår vad jag menar.

• Floff

Hej hej, gammal AF-are här Tycker som Danitra att det är viktigast att det är en sång hon känner sig trygg med - för sin egen skull. Personligen skulle jag valt något mer åt vishållet eller en barnsång, men det spelar nog som sagt ingen roll egentligen. Tänk bara på, om ni väljer typ en poplåt, att inte ha med en massa waelningar eller konstiga popläten, det är själva rösten de vill lyssna på Lycka till!

• gimarho

Tack så mycket för era svar!!
    Jag tror det lutar åt vishållet... Ibland försöker man krångla till det och försöka hitta en speciell låt, men nu är vi inne på att hitta en enkel visa som hon, som ni säger, känner sig trygg med.
    Just nu lutar det åt en sång från julspelet de hade på skolan som fortfarande känns aktuell.

Tack igen!

Svar på tråden Egen vald sång intagning Adolf Fredrik?