• lillan1975

Raka benen på min dotter....tips...

Hej. Ja nu blir väl några här inne förbannade men det bryr jag mig inte om. Behöver tips på bästa lättaste rakning av ben på min 11 år dotter. Jag själv använder rakhyvel men det växer ju ut ganska fort....hur gör ni? Mvh jag

• Svar på tråden Raka benen på min dotter....tips...
  • IkeaKastrull

Själv så vaxar jag, men det kan ju vara obehagligt för vissa.

• Tjohalia

Är det hon själv som besväras över hårväxten? Det kan ju absolut vara jobbigt för en tjej i den åldern. Det enda som håller lite längre innebär ju att rycka ut håren med roten (vaxning, epilering) och det kanske hon inte är så med på för det gör ju förbannat ont. Rakning och hårborttagningscremer innebär ju att det måste upprepas ganska ofta om man vill vara helt slät, men det är ändå i mina ögon skonsammast med vanlig hederlig rakning.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • IkeaKastrull

Vad har min dotter med din dotter att göra?

• YummyMami

Jag har förklarat till min dotter att inte börja me skiten, innan man rakar så har man så fina fjun, sen rakar man och vips så har man ståltråd på bena och man måste hålla på jämt me de.. eller måste och måste ibland låter jag det växa ut, och det ser förjävligt ut. Då visar jag dem till min dotter och säger, så här blir de om du börjar raka och jag hade önskat att någon skulle ha berättat det för mig då när jag var 14 så skulle jag inte ha börjat me dumheterna.

Så låt håret växa ut på dig istället och visa henne hur illa de blir när man rakar.  

Blogg, har cancer eller nåt.. nertystad.bloggplatsen.se
  • Khaleesi

Är hon så gammal att hon själv vill ta bort håret på benen så är hon väl tilräckligt stor för att själv fundera ut vilken metod som passar henne bäst, eller?

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • solis ortus

Skäms du för din dotter? El har hon bett dig?

• lillan1975
    IkeaKastrull skrev 2012-01-30 15:22:24 följande:
    Vad har min dotter med din dotter att göra?

Min fråga till er här inne är hur ni gör med rakningen av era barns ben...du skrev vaxa??
  • solis ortus
    lillan1975 skrev 2012-01-30 15:29:29 följande:
    Min fråga till er här inne är hur ni gör med rakningen av era barns ben...du skrev vaxa??
    Har hon bett dig el skäms du för din doters hårväxt? Trampar jag på en öm tå?
Svar på tråden Raka benen på min dotter....tips...