• Lindis77

Hur ofta äter era 2 månaders?

Som rubriken lyder, hur ofta ca äter era 2 månaders, på dagen och under natten? Min lilla tjej på 9 veckor vill fortfarande äta 2 ggr på natten, vill minnas att sonen (som oxå fick ersättning) sov längre pass på natten vid hennes ålder.

//Linda

• Svar på tråden Hur ofta äter era 2 månaders?
  • tulip79

Min kille, nu 3 månader, ammas vanligtvis 2 gånger på natten. Åt ca 2-3 gånger när han va 2 månader.
    Min kusin har en son på 7 månader och han får fortfarande ersättning var 3e timme på natten. Min brorsdotter sover hela natten utan mat (har gjort det sedan hon blev 3 månader).

Dagtid åt sonen ca varannan timme när han var 2 månader. Nu äter han med 2-4 timmars mellanrum...

• pojkens

oj, min son har de senaste nätterna ätit kl 21, 23, 2.30, 4.30, 6,30. sveper 120 ml varje gång....funderar på om han statsar på sumobrottning som profession. :)

• Nikki87

Min son blir 3 mån den 7 feb, nu de senaste 2 veckorna äter han bara 2 ggr per natt, men när innan dess var det varannan timma och han fick 120 ml varje gång, herregud vad jobbit, som dag som natt. ja va uppe minst 4 ggr per natt. men som sagt det har lugnat ner sej, och jag hoppas att det blir ännu bättre.

han är en liten matglad tjockis på 8 kg hihi

Svar på tråden Hur ofta äter era 2 månaders?