• Eleena92

va kan detta va ? snabba svar tack

Hej födde barn för 10 dagar sen , men nu sista dagarna känns de som de är något mellanbena  känns mest när jag står och går , va kan detta vara ? någon som vet och har haft de så? lr bör man kolla upp detta , ( blöder fortfarande )

Tacksam för snabba sv ar

• Svar på tråden va kan detta va ? snabba svar tack
  • solis ortus

Vad säger sjukvården? För du kontaktar väl dem först för att få diagnos?

• Eleena92

vart ska man ringa då bm hade gått för dagen

• solis ortus
    Eleena92 skrev 2012-01-30 14:03:15 följande:
    vart ska man ringa då bm hade gått för dagen
    Sjukvårdsupplysningen
  • halloooo

Ibland kan man få blodansamling där nere, eftersom man ä lite mörbultad. Det kan kännas som ett jättetryck. Be att en barnmorska el gynekolog tittar på dig, för att va säker på vad det ä. Å för att utesluta framfall.

• Eleena92

är de 1177 kan vi inte ringa dit , är de gyn man ska ringa om man inte får tag i sin bm?

• Dixie
    Eleena92 skrev 2012-01-30 14:11:51 följande:
    är de 1177 kan vi inte ringa dit , är de gyn man ska ringa om man inte får tag i sin bm?
    varför kan du inte ringa 1177? 

de flesta sjukhus har en gynakut - ring isåfall dit och fråga - men bäst brukar vara att börja med att ringa 1177.

lycka till! 
  • niky40

Varför kan du inte ringa till 1177?

Annars ska du ringa till kvinnokliniken på ditt sjukhus, alt växeln så får de koppla dig rätt.   

• solis ortus

Ring din vårdcentral i morgon då

• Eleena92

okej , när jag ringer 1177 så säger dom att jönköpingslän ansluter dit till våren , men är det gyn jag ska ringa då?

• halloooo

Du kan absolut ringa gyn el en barnmorskemottagning för å boka tid om du inte får tag i din barnmorska. El gynakuten om du har riktigt ont.
    Vårdguiden kanske vet oxå, å kan skicka dig vidare. Lycka till å hoppas att det blir bättre snart.

Svar på tråden va kan detta va ? snabba svar tack