Min pojke började hosta när han var ett år , sen dess han hostar jette mycket särskild under höst -vinter- och vår (men bara på dagen så fort han sover försvinner hostan och det kommer tidigt på morgonen nästa dag) , under sommaren 2017 var vi utomlands i fem veckor och han var helt ok. Nu började ,,förkylningsastma,, igen och ända kan hjälpa honom är kortison ,vi har provat airomir, flutide men det hjälper inte , även aerius mot allergier pga han är allergiskt mot fisk extremt mot lax.
Han är fem och ett halvt år nu , och i fredags ringde de från dagis och sa att pojken är orolig och hostar , jag försökte prata med honom på telefon men han kunde inte säga ett ord ,,såg ut liksom att han hade fått ett astmattak ,, men han kunde inte förklara vad som hände förutom att han sa att det känns liksom att han vill svimma. Och efter att han fick aerius börjades han må bättre .
Under den tiden han var sjuk ( 4,5 år ) ingen har konstaterat att han har astma, förkylningsastma, eller falsk krupp, alla säger olika i vårdcentralen !
Gå hem o vila ...gå hem och vila ...hosta är bra !!!
Och den medicinen han fått aldrig har hjälpt ?
Han brukar bli sjuk nu en gång i månaden, och alltid börjar som vanligt försylning rinner i näsan och efter 1-2 dagar börjar kraftig torr hosta.
Utan kortison hostar han i 5 dagar , och blir andnöd dag 2 och måste inhalera med adrenalin och äta kortison
Idag är 2-a september så att han kommer bli sjuk i slutet eller början av oktober.
Och det var inte så förrut , han var inte sjuk i varje månad ,i mars månad jag fråga dedoktorn om att han kommer att få vanlig astma efter förkylingsastman? efter att jag läste det på internet , men hon sa att vi kan inte konstatera nu ... tiden får bästemma om han får astma eller inte !
Är det någon som haft liknande problem med sina barn och kan hjälpa oss ?
Jag hoppas att ni har förstått mig ,
Tack !