Graviditetskänsla en månad efter förlossning?
Hej!
Jag undrar om det är vanligt att ha graviditeskänsla/symptom (illamående, sporadisk värk i korsryggen) ett tag efter förlossningen? Fick barn i slutet av december och hade ovanligt lätt förlossning och avslag väldigt kort, så det är fullt möjligt att jag är gravid igen (om än inte sannolikt, vi har inte lekt kaniner direkt, bara testat kort om man säger så). Jag testade också positivt (fast svagt) på ett graviditetstest igår, men i och med att jag födde barn så nyss kan det väl finnas kvar Hcg i urinen från den graviditeten?
Jag mår illa och det känns som att illamåendet bara blir värre än så länge, precis som det var med graviditeten jag nyss gick igenom. men det kanske är vanligt när hcg håller på att "trappas ur" kroppen efter graviditeten? vad är era erfarenheter?
Ska till barnmorska på tisdag för efterkontrollen så då kan jag ju fråga, men jag funderar så mycket på om det finns någon sannolikhet för graviditet, har svårt att sluta tänka på det. Är det en bebis vill vi båda behålla barnet, även om det inte var helt planerat, och jag blev så glad när jag såg plus:et, så jag hoppas... Men som sagt, har ni mått liknande kort efter förlossningen?