Hur skulle du reagera om...
...din pappa innan julafton sa att "julafton ställer man inte in" (med bestämd röst) då din syster/bror blivit väldigt sjuk? Vi skulle ha firat jul med min syster och hennes man och barn o även jag och min familjs samt vår mamma och pappa skulle kommit hem till henne. Tyvärr blev hon sjuk och dagen innan julafton åkte hon in till sjukhuset med ambulans och fick därmed ställa in julafton. Vår pappa tyckte att hon kunde ligga på övervåningen och att vi andra skulle fira därnere (!!). Jag upplever att pappa saknar empati i denna fråga och mest utgår från sig själv. ( det var samma sak när hon var gravid med sitt andra barn och mådde extremt dåligt, klarade knappt att gå upp från sängen). Något som min syster också blev väldigt besviken på var att han inte ringde till sjukhuset och frågade hur hon mådde en endaste gång (hon var där tre nätter/dagar). Måste man bli en egoist när man är äldre och lever själv?! Tyvärr vill inte min syster och hennes fam träffa pappa pga detta ( och annat) så det känns ju jättetråkigt. Nyligen missade de ett av mina barns kalas pga pappa också var bjuden.....