• 3 barns mor

börja sitta utan stöd efter dom blivit 9 mån

Hej skulle vilja veta om det finns fler här med barn som börjat sitta utan stöd efter dom blivit 9 mån.

Har en son som är 9 mån men kan ej sitta utan stöd. han är prematur 5 v för tidigt född.

• Svar på tråden börja sitta utan stöd efter dom blivit 9 mån
  • viseversa

Jag har en kompis vars barn satt utan stöd först vid 10 mån. dock är hon sen med allt annat också. hon är snart 19mån och går inte. Kryper han? reser sig mot saker?

• IsDimma

Flickan jag hade hand om när jag var au-pair satt utan stöd vid 9,5 månad. Men sen gick allt i en RASANDE fart. Lärde sig krypa, ställa sig upp och gå, och klättra (upp i soffan, upp på små bord, på staketgrinden osv) fram tills hon var 10 månader och tre veckor. Sen sprang hon vid runt året. sen var det helt hopplöst att hålla koll på henne

• 3 barns mor
    viseversa skrev 2012-01-27 18:43:41 följande:
    Jag har en kompis vars barn satt utan stöd först vid 10 mån. dock är hon sen med allt annat också. hon är snart 19mån och går inte. Kryper han? reser sig mot saker?
    Nej kryper inte men drar sig fram med armarna . reser sig inte. står inte
  • vännen

Vid 10 mån bör de kunna sitta säger i alla fall barnläkaren på vårt bvc. Men du får räkna med en extra månad för ditt barn eftersom de är fött en månad förtidigt.

• FridaKarin

Min väns barn föddes 6 veckor förtidigt och han fyller ett nästa helg. Han kan "bara" sitta själv. Varken krypa eller ställa sig på knä från magläge. Han Kan inte sätta sig själv. Men han är världens sötaste och goaste. Jätte med och har lärt sig att säga mamma :) Han är efter för att han är så liten. Väger 7.7 kg och har 68 i kläder. 

• vattenlilja

min son sätte sig själv vid 10 mån o då kunde han sitta utan stöd(sätte honom inte med stöd)

• dripdrop

Dottern började både krypa och resa sig mot saker innan hon satt utan stöd. Hon var helt enkelt inte intresserad av det förrän hon kunde sätta sig upp själv, vid 9 månader. Innan dess kröp hon bara iväg om man satte henne.

Svar på tråden börja sitta utan stöd efter dom blivit 9 mån