Vad kostade erat senaste tandläkarbesök?
Som rubriken lyder, vad kostade erat senaste tandläkarbesök?
Går ni hos privattandläkare eller folktandvården?
Och vad gjorde ni hos tandläkaren?
Som rubriken lyder, vad kostade erat senaste tandläkarbesök?
Går ni hos privattandläkare eller folktandvården?
Och vad gjorde ni hos tandläkaren?
5500 privat men han följer samma taxa som folktandvården! Drog ut visdomstand, lagade två hål
19000 kr=två titantänder
Har det där "fast pris"-paketet hos folktandvården.. Kostar runt 550kr/år, en undersökning hos tandhygienist & ett hos tandläkaren med 1,5 års mellanrum..Betalar alltså runt 1650 kr för två besök på 3 år.. Men, nu är ju jag student & väntar bara på att visdomständerna ska börja krångla, så då känns det okej att veta att jag inte kommer behöva betala för såna besök.. :)
Var till tandis (privat) i morse och betalade 530 kr. Går till honom en gång per år.
Vanlig undersökning (han tog plåtar och putsade tandsten). Inga hål *jippi*
En tand hade gått sönder så han putsade till kanterna.
Blir alltid lika förvånad när jag ska betala för jag tror alltid det ska bli dyrare.
Har friskvårdsavtalet så jag tror att mitt besök på fredag blir "gratis", återkommer om det.
Ah måste kolla upp det där med försäkringen med min tandläkare imorgon!...
Jag har inte varit till tandläkaren på några år då jag har riktig tandläkarskräck..och min plånbok är extremt rädd för tandläkaren också!..Men sist jag var iväg då hade försäkringskassan något samarbete med tandläkaren och det fanns tandvårdsbidrag...så jag hade 600:- liggandes där då....
Finns tandvårdsbidraget kvar fortfarande?
Ja om du är under 30 år och inte har varit på några år så borde du ha 600 kr rabatt
Drog en visdomstand i två omgångar. Kronan togs första gången sedan antibiotika 10 dar. Efter det opererades rötterna ut och det syddes. Priset för hela paketet blev 2180:-
Var visst "bara" tandhygenistbesök idag men jag betalade ingenting. Betalar visserligen en klumpsumma varje/vartannat år så i verkligheten kostade nog besöket lite.
Nästa besök blir hos tandläkaren, för lagning av alldeles för många hål Gratis det med men sen blir min årliga kostnad högre (trillar ut bästa gruppen)
Nu måste jag skryta lite...inga hål på 2 år ( och jag har väldigt dåliga tänder)...men lite tandsten dock som skrapades bort och en tand var han tvungen att stryka flour på eftersom emaljen var helt borta på den!..
Hela kalaset gick på 60:-...
Både min mun och plånboken är väldigt nöjda!!
Förr måndagen, röntgade ena sidan och tog bort lite tandsten, kostade inte ett öre.
Dock har jag dragit ut tre visdomständer i år, så totalt har jag lagt ut drygt 3.000 på tänderna det senaste året.
Lagade en tand strax innan jul, gick på 700:- . Skulle ha gått tidigare då jag haft gratis tandvård hela graviditeten + 1 år efter, men nu hade det gått lite längre än ett år. Nästa gång jag är gravid så ska jag gå till tandis flera ggr, passa på när de är gratis.
Lagade en tand strax innan jul, gick på 700:- . Skulle ha gått tidigare då jag haft gratis tandvård hela graviditeten + 1 år efter, men nu hade det gått lite längre än ett år. Nästa gång jag är gravid så ska jag gå till tandis flera ggr, passa på när de är gratis.