• Malin 707

Krångel vid flaskmatning... TIPS??

Hej allihopa!!

Jag behöver råd och tips ang flaskmatning! Jag fick mitt första barn i nov så han är snart 3 månader, har ätit bra hela tiden nästan varit som en pirajja och huggit efter flaskan när det har varit dags för mat. Men över en natt för en månad sen ungefär så är han som förbytt.
    Vi har alltid fått rapa han en del vid måltiderna (får minifom droppar) men har aldrig varit nått problem att återuppta måltiden igen men nu är det näst intill omöjligt.
    Han kan äta allt mellan 30-120 sen är det dags att rapa men är omöjligt att äta igen efter rapen han trycker ut nappen och virder huvudet fram och tillbaka, man kan lirka hur länge som helst kan ta allt från en halv timme till en timme innan han äter upp resterande av maten. 
    Jag har provat och haft han sittande i babysittern, gungan, knät, babygymmet, bilbarnstolen, sängen, vagnen ja allt tror jag att jag har provat och nu börjar det bli lite frustrerande att det ska vara strul vid alla måltider under dygnet.

Tycker att när han äter sitt mål på morgonen att han ska vara riktigt hungrig (sover mellan 24-08) men han får i sig ca 100 av 160 i ett svep sen är det stopp och dags att lirka igen.
    Har MAM flaskorna och bytte till napp nr 2 här för ett tag sedan men hjälpte tyckte inte det hjälpte specillt mycket, ska man byta till 3an? 

Han går upp som han ska i vikt men man vill ju att allt ska flyta på bra ändå, att måltiderna ska vara en mysig stund och ingen kamp.
    Man känner sig helt hjälplös.
    Hoppas det är nån som känner igen sig som kan komma med lite tips och råd.

Tack på förhand!

Kram Malin               

• Svar på tråden Krångel vid flaskmatning... TIPS??
  • Eleonor01

I den åldern krånglar alla småbebisar. Han äter vad han behöver. Det e bara en fas :) sök lite på andra trådar så ska du se att du e inte ensam :)

• Malin 707

Tack det ska jag göra :)

Svar på tråden Krångel vid flaskmatning... TIPS??