Snabbt svar önskas angående att knäcka ryggen
Är det farligt på något sätt att låta en annan knäcka ryggen på en? Kan man t.ex. bli förlamad?
Är det farligt på något sätt att låta en annan knäcka ryggen på en? Kan man t.ex. bli förlamad?
I do it all the time och har iaf hittills varken blivit lam eller förlamat någon annan. Och jag vet inte direkt vad jag gör. Men någon garanti kan jag icke lämna!
Är du rädd för att göra det så låt bli. :)
Om personen inte heter Magnus Samuelsson så bör det inte vara en fara, oftast vet dem som har knas med ryggen vart det skall dras för att komma åt "sweet-spot", va lugn.
Är lite i valet och kvalet, kanske kan knäckning hjälpa min rygg som jag haft ont i nu i snart 2 månader. Har ont i ryggslutet, han lyckades bara knäcka övredelen av ryggen. Han gjorde det en gång sen blev jag rädd, eller feg eller bara orolig... funderar på att vika mig för en omgång till.
Känner 2 personer som skadat ryggen ordentligt av att låta den knäckas av någon som inte vet när man absolut inte ska knäcka ryggen.
En kompis blev rörelseförhindrad från nacken ner i 3 veckor. Fick åka ambulans in och blev kvar i ca 1 månad.
Den andra hade ett diagnostiserat diskbråck och va elitidrottare. Den ryggknäckningen va början på slutet av hans karriär. Tror det i oftast inte är någon fara. Men onödigt att riskera om man tex inte har identifierat vad det är som inte lirar. Tror det kostar ca 300 att till en billig naprapat. Det är värt kan jag tycka! Jag älskar min kropp, låter ingen experimentera med random knäckningar haha