• EttLångtOchJolligtNamn

Denna hysteri kring tatueringar.

Hej alla!

Nu är det så att jag har tröttnat lite på er alla som kommer med påhopp om att folk som tatuerar folk under arton är oseriösa, dåliga, ser till att du får blodsmitta och infektioner, håller till i garage eller kring köksbord.
    Så är ofta inte fallet!

Är 17, snart 18 och har 3 tatueringar.

Den första är ett vargansikte med ett klarblått öga och ett ärr över ögat på min vänstra axel.

Den andra är på vänster underarm och där står det "In hoc signo vinces" i tysk kalligrafi som användes under ww2. Det täcker från armveck till handled.

Den tredje är på höger underarm och det är en liten sol i form av ett hjärta. Min sambo som jag för övrigt är förlovad med har en likadan där.

Alla mina tatueringar är gjorda hos en SERIÖS tatuerare i en STUDIO. Han är extremt duktig och har hållit på i flera år nu. Han har en åldersgräns på sjutton år med föräldrars tillstånd. Så till er alla som påstår att det är bara oseriösa tatuerare som tatuerar folk under arton kan krypa under en sten och gömma er :)

• Svar på tråden Denna hysteri kring tatueringar.
  • Irriterande
    EttLångtOchJolligtNamn skrev 2012-01-19 15:29:28 följande:
    Den andra är på vänster underarm och där står det "In hoc signo vinces" i tysk kalligrafi som användes under ww2. Det täcker från armveck till handled.

Tysk kaligrafi + In hoc signo vinces - I detta tecknet skall du segra

ja det är ju nästan lika moget som de som har hakkors tatuerat

Är du nynasse eller bara allmäbt korkad ?
  • EttLångtOchJolligtNamn
    Irriterande skrev 2012-01-19 15:33:24 följande:
    Tysk kaligrafi + In hoc signo vinces - I detta tecknet skall du segra

ja det är ju nästan lika moget som de som har hakkors tatuerat

Är du nynasse eller bara allmäbt korkad ?
    Innan du yttrar dig ska du veta hur mitt liv sett ut.. Den har för övrigt anknytningar till vargen på min axel.
    Jag är en varg, missförstådd och hatad för att jag vågar vara den jag är. Anledning till blått öga på varg är för att jag är blåögd. Såret för att symbolisera alla skador min själ pga. mitt liv. Är jag korkad för att jag har Konstantin den stores motto på min arm? Är jag nazist för att jag har det typsnittet som jag tycker är underbart snyggt?

Nej du, jag är varken nynazist eller korkad. Jag vågar stå för den jag är och använda mig att citat från stora människor i det typsnitt jag vill.
  • EttLångtOchJolligtNamn
    Queenie70 skrev 2012-01-19 15:37:30 följande:
    Stackare...
    Kan du utveckla?
    Är jag en tragisk människa för att jag ser tatueringar som en konst?
  • Kokomo
    EttLångtOchJolligtNamn skrev 2012-01-19 15:42:33 följande:
    Innan du yttrar dig ska du veta hur mitt liv sett ut.. Den har för övrigt anknytningar till vargen på min axel.
    Jag är en varg, missförstådd och hatad för att jag vågar vara den jag är. Anledning till blått öga på varg är för att jag är blåögd. Såret för att symbolisera alla skador min själ pga. mitt liv. Är jag korkad för att jag har Konstantin den stores motto på min arm? Är jag nazist för att jag har det typsnittet som jag tycker är underbart snyggt?

Nej du, jag är varken nynazist eller korkad. Jag vågar stå för den jag är och använda mig att citat från stora människor i det typsnitt jag vill.
    Igen, haha!
  • EttLångtOchJolligtNamn
    Kokomo skrev 2012-01-19 15:44:49 följande:
    Igen, haha!
    Utveckla..
  • Kokomo
    EttLångtOchJolligtNamn skrev 2012-01-19 15:45:47 följande:
    Utveckla..
    Både du och dina tatueringar är roliga och muntrar upp mig såhär på eftermiddagen. Gillade "motiveringen" till tatueringarna också. Hehe.
  • Irriterande
    EttLångtOchJolligtNamn skrev 2012-01-19 15:42:33 följande:
    Är jag korkad för att jag har Konstantin den stores motto på min arm?

Du betonade WW2 och tysk.

Ja om det är för din sympati till Konstantin så förstår jag bättre - du vill visa att du är religiös
Svar på tråden Denna hysteri kring tatueringar.