Elektra
Finns det någon här som döpt sin flicka till Elektra (förnamn eller mellan namn)
Är det godkant av skatteverket??? Man vet ju aldrig för de verkar ha konstiga regler av vad för namn som godkanns eller inte :)
Finns det någon här som döpt sin flicka till Elektra (förnamn eller mellan namn)
Är det godkant av skatteverket??? Man vet ju aldrig för de verkar ha konstiga regler av vad för namn som godkanns eller inte :)
Min grannes hund heter det.....
Oj då.....e du säker på att skateverket godkände d????
242 kvinnor i Sverige heter Elektra eller Electra enligt Statistiska centralbyrån. 65 av dem har namnet som tilltalsnamn så ni kommer inte stöta på några hinder annat än de sociala. Jag gillar det inte- men det är inte relevant i detta sammanhang.
Det är ju ett riktigt namn så varför skulle det inte godkännas? Personligen tycker jag Elettra är lite finare men Elektra är också fint.
DenNamnbitne och Blomstrande........Tack för era svar!!
Dottern ska ha det som mellan namn, så det blir nog inga större sociala problem Dessutom bor vi i Grekland där namnet är mer vanligt). Elektra har vi valt för att pappan är Grek och vi ville ha ett svenskt och ett grekiskt namn.