• Johanna 100

tonårsdotter

HEj.
    Jag har 4barn, en pojke på snart 2år, flicka 10år, pojke 8år och äldsta dottern 13år.
    Har ett grymt problem med äldsta dottern.
    Hon har på senaste tiden blivit helt förändrad, otrevlig,uppkäftig,elak  :ja you name it.
    Hon lyssnar inte alls på vad jag säger och tycker att jag är så hemsk.
    Till saken hör att alla mina tre äldsta barn har haft det extremt jobbigt då deras pappa inte är världens bästa.
    Har hänt en hel del grejer som barnen tyvärr har fått bevitna.
    Jag och deras pappa skiljde oss för drygt 4år sedan.
    i början bodde barnen hos sin pappa i ca ett år.. efter det har dom bott hos mig och min nya man.
    men efter att hon flyttat hit har hon blivit okontrolerbar.
    Spelar ingen roll vad jag säger eller gör, hon ger mig sura miner hela tiden..
    Säger att hon får väl leva sitt liv som hon vill, ha på sig vad hon vill osv.
    Håller med om att hon får ha på sig vad hon vill, men till en gräns.
    Hade ett bråk med henne i morse om att hon tänkte gå till skolan i stumpbyxor och linne, Det är minusgrader ute!! > Får tillbaka att jag är dum och inte ska bry mig im vad hon gör. hon stod och var elak mot sina syskon puttar dom och är allmänt otrevlig mot dom.
    Vilket resulterade i att jag gav henne utegångsförbud.
    Vilket inte gjorde saken bättre snarare tvärt om. hon vart jätte arg och smällde igen dörren och skrek att hon inte tänkte komma tillbaka till det här idiot huset. och att hon tänkte rymma till sin pappa.
    Jag har ingen anning om vad jag ska göra längre.. mår skit dåligt av det här och det blir inte bättre.
    Vad ska jag göra för att få henne att förstå att det hon håller på med inte gör saker bättre?
    Varför vill hon inte lyssna? och varför hatar hon mig så mycket? och det här är bara en liten del av allt som händer.. Orolig mamma...

• Svar på tråden tonårsdotter
  • viseversa

Äh låter som en helt normal 13 åring. Jag var likadan och alla mina vänner också. Är inte ditt fel och hon hatar inte dig. hon är en tonåring och dom ÄR vidriga elaka själviska och tror att allt kretsar kring dom. Om du bara visste hur många gånger jag fått min mamma att gråta när jag var i den åldern så skulle du känna dig lugn. jag var borta hela nätter smygrökte drack 3,5 öl och var allmänt jävlig. det blev folk av mig med=)

• viseversa
    viseversa skrev 2012-01-19 10:50:56 följande:
    Äh låter som en helt normal 13 åring. Jag var likadan och alla mina vänner också. Är inte ditt fel och hon hatar inte dig. hon är en tonåring och dom ÄR vidriga elaka själviska och tror att allt kretsar kring dom. Om du bara visste hur många gånger jag fått min mamma att gråta när jag var i den åldern så skulle du känna dig lugn. jag var borta hela nätter smygrökte drack 3,5 öl och var allmänt jävlig. det blev folk av mig med=)
    Ja inte ALLA såklart men väldigt många. Speciellt tjejer är jobbiga i den åldern. jag har två med ca ett år imellan och jag gruvar mig redan för livet med två tonårsdöttrar i huset. brrrr. Nu är dom 4,5 resp 3,5.
  • titti1

har en 13 åring o en 14½ åring (döttrar) de SKRIIIKER kankse inte så ofta i vårt hem--men visst är de båda spydiga o uppkäftiga o kaxigh  a---MEN ibland noncha jag dem el den som ev i stunden prata o är tjurig mot mig--men ofta så titta jag argt o säger visa respekt...tilltala inte mig så osv osv...o dem har en 3 årig o snart 2 årig syster som inte ska höra allt de vräker ur sig o dessutom lär sig o härmar efter---har en 6 årig dotter oxå dessutom...

men att dessa små stora barn/tonåringar är jobbiga o svåra d neka jag inte till...

o lata är de oxå...herregud vilka suckningar o himlande ögonbryn o blicka om man ber de gå ut m sopor, gå köpa mjölk o bröd på 10 min gångväg---passa syskon nån ggn osv--

hur är era tonåringar....vad få de i mån peng o vad ska inkluderas i den?

Svar på tråden tonårsdotter