• Hon den där

Vart kan man hitta sån där ögonmask som man har för att få det mörkt när man sover?

Ursäkta dålig rubrik men jag kan verkligen inte komma på vad det heter.

Jag vill ha en sån där grej man sätter över ögonen när man ska sova för att hålla det mörkt om till exempel ens käre man tänder lampan när han kommer och ska lägga sig senare än mig.

Nån som fattar vad jag menar? Och vet ni vart man kan köpa det???

• Svar på tråden Vart kan man hitta sån där ögonmask som man har för att få det mörkt när man sover?
  • Hon den där

Ingen som vet vart jag kan köpa det? Eller är jag så otydlig att ingen fattar vad jag menar haha?

• La Lola

Min dotter köpte sin på Monki men jag vet inte om den butiken finns överallt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • BuoBä
    Hon den där skrev 2012-01-19 08:32:13 följande:
    Ursäkta dålig rubrik men jag kan verkligen inte komma på vad det heter.

Jag vill ha en sån där grej man sätter över ögonen när man ska sova för att hålla det mörkt om till exempel ens käre man tänder lampan när han kommer och ska lägga sig senare än mig.

Nån som fattar vad jag menar? Och vet ni vart man kan köpa det???

Jag förstår precis. Sovmask heter det.

Det brukar finnas där de säljer reseprylar, tex adaptrar, reseplånböcker och liknande. Tror jag har sett det på Åhlens, och det borde finnas på nätet också.

Jag har en enkel variant som jag fått på nån långflygning, så känner du nån som flyger ofta kan du fråga om de har. Det funkar faktiskt mycket bättre än jag förväntade mig. Mask på och nån lugn musik i hörlurar och jag kan sova nästan var som helst.

• Hannish

Jag förstår precis vad du menar. Tror man borde hitta på apoteket. Eller affärer som säljer "reseattiraljer". Såna brukar ju vara bra att ha på långflygningar, när solen går upp "mtt i natten".

• OMWF

Min är köpt på Åhlens, vet att det har funnits på HM också. Sök på sovmask så hittar du fler ställen som har.

You're a wanker number nine!
  • Slangbellan

Utöver ovanstående ställen så tror jag du kan få tag i en i en väskaffär. Vet att Samsonite har en variant av ögonmask.

• Hon den där

SOVMASK så hette det ju hahaha gud va korkad jag är, tack ni som skrev det

Töntig som jag är vill jag ju helst ha en fin sovmask, inte bara en "praktisk" :-P . Vet ni några fina såna?

• Frontline
    Hon den där skrev 2012-01-19 08:47:05 följande:
    SOVMASK så hette det ju hahaha gud va korkad jag är, tack ni som skrev det

Töntig som jag är vill jag ju helst ha en fin sovmask, inte bara en "praktisk" :-P . Vet ni några fina såna?
    Inte för att jag fattar varför den ska vara fin för men här finns några kanske...
    www.inezza.com/catalog/index.php
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Hon den där
    Pernillus skrev 2012-01-19 08:44:58 följande:
    Tex här! Googla på sovmask så hittar du flera.

eleven.se/sovmasker-g954.html   
    Dom var ju helt underbart söta Tack för tipset
  • Tallen

Finns alltid att köpa på flygplatser, jag har tidigare använt sådana som jag har fått på flygningar men för drygt ett år sedan köpte jag en på flygplatsen som är gjord av "Design Go" och den är absolut bäst. Har sett den på flera flygplatser runt om i Europa, finns säkert att beställa på nätet om du googlar

• JPT

Jag har en svart (något glansigt material) som är köpt på Åhléns. Väldigt sval och skön!

• Bittersweet symphony

Jag har köpt min på apoteket.

• kypros1959

Om du Har Biltema i din närhet köp den där för endast 49 kronor, finns inte billigare, alla andra är dyrare.
    Biltema Artikelnummer   31-5454 

Svar på tråden Vart kan man hitta sån där ögonmask som man har för att få det mörkt när man sover?