Spisskydd
Är det någon som vet var man kan köpa spisskydd till inbyggnadshäll? De enda jag har sett i handeln är de för fristående spisar där man skruvar fast spisskyddet i spisens kant/utsida.
Tacksam för tips
Är det någon som vet var man kan köpa spisskydd till inbyggnadshäll? De enda jag har sett i handeln är de för fristående spisar där man skruvar fast spisskyddet i spisens kant/utsida.
Tacksam för tips
Jag tror att IKEA har ett som passar till deras hällar?
Kapp IKEA har, vi har ett sånt som funkar bra. Går att fälla upp när man inte använder spisen.
Det är dessutom justerbart i bredd så det passar nog fler modeller än deras egna.
Mina föräldrars induktionshäll har ett knapplås, mycket smidigt!
Cornette: Nästan alla hällar har knapplås tror jag. Det här spisskyddet som vi diskuterar är något annat. Det är som en högre kant som sätts i framkant på hällen/spisen så att ett barn inte kan peta med fingrarna på en varm platta eller dra tag i en kastrull med kokande vatten eller dylikt medan spisen används.
Jag fick tips om att ifall man bor i hyresrätt så kan hyresvärden ordna det, frågade min hyresvärd och de skulle beställa. Än har jag inte fått något men ska ligga på och fråga igen. Kan vara värt att kolla upp.