• Lieea

Rädd!!

Har läst och hört mycket om att förlossningarna går snabbare och snabbare för varje gång. Jag väntar nr 3 och har haft kraftiga förverkar och ilningar/stickningar i livmoderstappen i flera veckor nu . Är i vecka 36+3 idag. Min första förlossning tog 48 timmar från första värk och den andra tog 2 timmar från första värk. Nu e jag rädd att det skall gå fortare än med tvåan och jag vet att det ibland e svårt att få tag på min sambo. Tänk om vi inte hinner in! Önskar att man kunde få reda på att de snart e dax innan eller att man kunde känna om man öppnat sig och hur mycket isåfall... Blir helt nojig och går runt och analyserar var enda rörelse bebisen gör.....

• Svar på tråden Rädd!!
  • J N

Hej!
    Och grattis till kommande bebis :)
    Jag har hört att nr tre kan dras ut lite på tiden. Även om så inte var fallet för mig. Försök att inte tänka på det så mycket och koppla av och vila. :)

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
  • Lieea

Försöker att inte tänka på de. Men läste oxå att ilningarna/stickningarna kan vara att man håller på att öppna sig. Magen är alltid spänd och till och från trycker de på nedåt. Var på koll för några veckor sen då var tappen halvmjuk men allt såg bra ut. Förut kunde jag känna tappen men det gör jag inte längre... Jag låter säkert helt tokig men allt bara snurrar runt i huvudet. Önskar allt var över... Har två barn innan men aldrig varit så här rädd fast dom graviditeterna var smärtfria och komplikationsfria om man jämför med denna..

Svar på tråden Rädd!!