• Lindis77

Sugnapp 2 mamflaskan?

Ni som använder/använt er av Mam-flaskorna när böt ni sugnappen till 2:an? Min dotter är snart 2 månader (står 2 månader+ på förpackningen) och jag böt igår och nu äter hon betydligt snabbare, men äter hon för snabbt? Hon har inte kräkts mer än innan än så länge.

//Alicias mamma

• Svar på tråden Sugnapp 2 mamflaskan?
  • Nikki87

Jag har en son som är 2 mån och 10 dagar, och jag har försökt och byta till nr2 men det går inte han får panik, och kan inte riktigt svälja bra, och så börjar han gråta som bara den.

så jag ska kanske vänta lite till .

• yellow88

Vi bytte till storlek 2 när våran son var närmare 3 mån.. Tog ett tag, eftersom det kom så mycket på en gång och han blev väldigt ledsen.. Nu är han 5 mån och vi har börjat försöka vänja honom vid storlek 3, det har varit ännu svårare än att byta till den är mellan 1an till 2an..

♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥
  • Nikki87
    yellow88 skrev 2012-01-18 12:47:08 följande:
    Vi bytte till storlek 2 när våran son var närmare 3 mån.. Tog ett tag, eftersom det kom så mycket på en gång och han blev väldigt ledsen.. Nu är han 5 mån och vi har börjat försöka vänja honom vid storlek 3, det har varit ännu svårare än att byta till den är mellan 1an till 2an.e .

då skall jag verkligen inte ha bråttom med att byta till 2an
  • And3RZsoN

Men enligt dom på babyproffsen så ska man byta till nr 2 när dom ska dricka välling? :O min son är 6 månader å ja tänkte börja med nr 2 nu :O hade hon helt fel då? Shit va okunnig personal nu blir ja sur!

• Nikki87
    And3RZsoN skrev 2012-01-18 15:08:36 följande:
    Men enligt dom på babyproffsen så ska man byta till nr 2 när dom ska dricka välling? :O min son är 6 månader å ja tänkte börja med nr 2 nu :O hade hon helt fel då? Shit va okunnig personal nu blir ja sur!

ser man på hmmmm
  • önskar09

Du märker om han får magont.. Vi bytte aldrig till större än nr 2 för det ville inte vår lilla... Så det är olika.

• And3RZsoN

Ja va inne på MAMS hemsida å det är ju som ni säger, så dom på babyproffsen ska allt få höra näsa gång ja går in där ;)

• ida22

Min bebis är 4 månader och vi har fortfarande 1:an. Det funkar alldeles utmärkt så varför stressa med att byta egentligen? Nästa gång det är dags att byta ut blir det 2:an, men man behöver inte ha bråttom.

• Veritaslux

Min dotter är sju månader och vi använder fortfarande ettan. Vi har försökt med tvåan, men hon gillar inte när det rinner för fort, funkar inte alls, så vi slutade prova. (Jag ammar men maken ger ersättning i bland). 

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
Svar på tråden Sugnapp 2 mamflaskan?