• Mikaelaaa

Några tips för vad man kan hitta på om dagarna?

Hejsan,
    är det någon som har lite tips och ideer man kan hitta på. Vår son är 2½ år och hemma med mig nu sen i November men vi börjar få slut på ideer på vad man kan göra. Vi brukar pyssla, baka, måla, spela fotboll, leka med leksaker, bygga pussel/duplo.
    Någon som har något annat tips? Någon som har något tips på vad man kan hitta på ute denna tråkiga årstid när det inte finns snö men allt är fryst? 

• Svar på tråden Några tips för vad man kan hitta på om dagarna?
  • Alexi

Kan ni inte göra lite islyktor eller liknande? Helt enkelt frysa roliga former, man kan ju även hälla i karamellfärg i vatten som ska frysas.

(Jag är kass på pyssel med mina egna barn men detta kom jag bara på spontant )

Bor ni i storstad ska ju museum vara kul.

• Jkpg Deluxe

Spara gamla kartonger, skolådor, flingpaket m.m. och pyssla/bygg små kartonghus med fönster, dörrar, luckor...en eller flera våningar osv...så kan alla leksaksgubbar "bo" där....man kan måla kartongerna med fårg. kritor, "tapetsera" med färgglada pappersbitar, klistermärken osv...bara fantasin sätter stopp! :)

Vi har gjort en hel del sånna kartonghus, både stora å små, med och utan glitter å jag vet inte allt...! Klipper du en hushållsrulle (tom givetvis!) på hälften så kan du tejpa fast den som en liten rutchkana i huset osv osv... :)) 

• Machapuchare

Några inneaktiviteter med rörelse-tema: Disco -sätt på musik och dansa tillsammans av hjärtats lust Hinderbana -ställ upp stolar att klättra över eller krypa under, muggar att gå slalom runt, kuddar att hoppa mellan/balansera på och gå hinderbanan tillsammans Familjegympa (mkt populärt hemma hos oss just nu) -sätt på musik och gör gympa tillsammans. Hoppa och skutta, gå i slow-motion till långsam musik, var fiskar som ligger på mage och lyfter överkroppen samtidigt som ni blubbar med munnen, "plocka äpplen", gå skottkärra, gå krabbgång.... hitta på egna övningar som passar er

• tilj75

Här görs det blompinnar på löpande band just nu. Jag sätter fast en pärlplattepärla som stopp på ett grillspett av trä och sen trär ungarna på fina glaspärlor med stora hål och sen en pärlplattepärla som stopp. Typ alla krukväxter har en dekoration nu =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
Svar på tråden Några tips för vad man kan hitta på om dagarna?