• gryning2

Baby Semp 2?

Min 6-månaders äter både gröt och barnmat varje dag men jag kompletterar med amning/ersättning. Han har hitills ätit Baby Semp 1 men nu försökte jag byta till Baby Semp 2 eftersom han är 6 mån. Dock smakar ju den lite annorlunda och han tycker inte om den. Måste man byta eller kan man fortsätta ge Baby Semp 1 fast han är över 6 mån?

Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • Svar på tråden Baby Semp 2?
  • Dohgon

jag vet inte om det är så smart att fortsätta så länge med ettan. näringen i andra är tillämpad bättre till halvåret o äldre. har du prövat gå över till den andra sakta men säkert? typ en skopa 2an och 6 skopor 1an och höja tvåan för varje dag?

• gryning2
    Dohgon skrev 2012-01-16 15:20:04 följande:
    jag vet inte om det är så smart att fortsätta så länge med ettan. näringen i andra är tillämpad bättre till halvåret o äldre. har du prövat gå över till den andra sakta men säkert? typ en skopa 2an och 6 skopor 1an och höja tvåan för varje dag?
    Näe jag får väl göra det i så fall. Tänker bara att han äter såpass lite ersättning, kanske 1-2 flaskor per dygn. Resten äter han mat/gröt/välling. Så jag tänkte att det kanske inte är lika viktigt då att man går över till 2:an. NAN2, hur smakar den?
    Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • Lavish

Det är väl mer mättande med 2an tror jag? Jag skulle också föreslå att du blandar och sakta fasar ut 1an.

• Dohgon

ah. nej då vet jag faktiskt inte =) men kan vara ett tips att prata med BVC eller skicka mail till semper och fråga.
    NAN2 har jag aldrig prövat till mina killar, varit semper från början och tror inte de skulle gilla om jag bara bytte så där

Svar på tråden Baby Semp 2?